به گزارش خبرنگارایرنا، علی ملازاده روز یکشنبه در نشست بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در ساری ، تحقق دولت الکترونیک، رضایت مندی ارباب رجوع و ترویج عفاف و حجاب را از دیگر وظایف دستگاه های اجرایی در راستای تحقق حقوق شهروندی دانست.
وی اضافه کرد : در نظام جمهوری اسلامی شهروندان نیز تکالیفی را در برابر حاکمیت دارند که باید به این تکالیف خود از جمله رعایت عفاف و حجاب جامع عمل بپوشانند.
جانشین قائم مقام وزیر کشوردرستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی گفت که در دولت تدبیر و امید با عملیاتی شدن طرح صیانت از حریم امنیت عمومی پوشش کارکنان زن و مرد تا 95 درصد مناسب سازی شد.
ملازاده افزود :این کاربا بازرسی و پیگیری ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و با همکاری دستگاه های فرهنگی در سطح ادارات و سازمان های دولتی اجرایی شده است.
وی اضافه کرد : در شرایط فعلی در برخی از شرکت های خصوصی در رعایت عفاف و حجاب با مشکلاتی مواجه ایم که باید این شرکت ها نیز در راستای صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی نسبت به مناسب سازی پوشش در محل کارشان اقدام کنند.
ملازاده افزود : شرکت های خصوصی همان گونه که برای احراز صلاحیت های علمی واجرایی خود از دستگاه های مرتبط مجوز می گیرند، باید در رعایت عفاف و حجاب و اخلاق نیز صلاحیت لازم را داشته باشند.
قائم مقام وزیر کشور در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی اظهارداشت : امروز داشتن پوشش مناسب برای کارکنان شرکت های خصوصی از مطالبه جدی حاکمیت است و این شرکت ها موظفند که دستورالعمل این ستاد که برگرفته ازمصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است را رعایت کنند.
ملازاده وظیفه اصلی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی را ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و دفاع از حقوق شهروندی دانست و افزود : برنامه دهگانه ترویج عفاف و حجاب کارکنان دولت در دستگاه های اجرایی از سوی وزرات کشور ابلاغ شد و باید دستگاه های اجرایی این برنامه ها را عملیاتی کنند.
به گفته وی وزارت کشور و زیرمجموعه آن در استان ها و شهرستان ها کار هماهنگی و نظارت بر اجرای این برنامه ها را در دستگاه های اجرایی عهده دارند و دستگاه هایی که کم کاری داشته باشند، باید در این حوزه پاسخگو باشند.
وی اضافه کرد : براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی 25 دستگاه در ارتباط با صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وظیفه اجرایی مصوبات این شورا را بر عهده دارند.
براساس گزارش ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان مازندران در بین 31 استان کشور در اجرای این برنامه رتبه دوم و در اجرای حقوق شهروندی نیز ششم کشور شد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.