رحمان مومن پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ارزش محموله ارسالی به مناطق زلزله زده را 10 میلیارد ریال برآورد کرد.
وی همچنین از ارسال چهار محموله دیگر در شامگاه دیروز/جمعه/ به این مناطق خبر داد و افزود: از طرف جمعیت هلال احمر مهاباد750 تخته چادر به ارزش هشت میلیارد ریال به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد.
مومن پور با اشاره به ارسال 12 محموله دیگر تا 24 ساعت آینده به مناطق حادثه دیده، گفت: چادرهای هلال احمر تا 30 آبان ماه برای دریافت کمک های مردمی به زلزله زدگان دایر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، به دنبال وقوع زمین لرزه 7.3 ریشتری شامگاه یکشنبه در غرب کشور، رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی همه دستگاه های لشکری و کشوری را با همه توان و امکانات خود و سرعت عمل در کمک رسانی به آسیب‌ دیدگان فرا خواندند.
رئیس جمهوری نیز از لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندارکرمانشاه دستورات لازم برای امداد رسانی سریع به حادثه دیدگان را صادر کرد وی معاون اول خود را مامور رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان کرد و به برخی از برای حضور در منطقه حادثه دیده دستور داد.
این زلزله در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه روی داد که 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 مصدوم داشته است.
زلزله رخ داده به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/3214/3072
خبرنگار: پیمان پاکزاد** تنظیم کننده: شاهین سپهراد** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.