محمدمهدی شهریاری روز پنجشنبه در بازدید از کتابخانه شهر کتاب ارومیه با بیان اینکه عوامل مختلفی باعث پائین آمدن سرانه مطالعه شده است، افزود: بالابردن کیفیت و محتوای کتاب ها می تواند موجب جذب مخاطب و علاقه مند شدن مردم به مطالعه کتاب شود.
وی با بیان اینکه امروزه هرکسی نویسنده شده و برای داشتن رزومه اقدام به نوشتن مطالبی در قالب کتاب می کند که فاقد محتوا و جذابیت است، اضافه کرد: وقتی خواننده کتاب با محتوای بی کیفیتی مواجه می شود، ترجیح می دهد که کتاب نخواند.
وی اظهار کرد: برخی افراد القاب و اسم های بزرگی را یدک می کشند اما از نظر فرهنگی رشد نکرده اند؛ حتی در برخی موارد لیدرهای جریانات سیاسی نیز از عنوان اصلاح طلب و اصولگرا استفاده می کنند اما در حقیقت چیزی از اصلاح طلبی و اصول گرایی نمی دانند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز با تاکید بر اینکه تسهیلات 100 میلیون ریالی برای ایجاد و تجهیز کتابخانه ها اعطا می شود، اظهار کرد: دولت با هدف اشاعه فرهنگ کتابخوانی مبالغی را به کتابفروشی ها اعطا می کند تا کتابهایشان را با تخفیف 20 درصدی عرضه کنند.
حجت الاسلام محمد باقر کریمی افزود: در سال جاری 140 جلد کتاب به چهار زبان ترکی، فارسی، کردی و انگلیسی در این استان به چاپ رسیده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در میان برخی از اقشار، برنامه هایی اتخاذ شده است و به عنوان نمونه هر زندانی و هر سربازی که اقدام به مطالعه و خلاصه نویسی چند کتاب بکند، مرخصی دریافت می کند.
حجت الاسلام کریمی انتخاب روستاهای دوستدار کتاب، بازدید از کتابفروشی ها و تلاش برای انتخاب استان به عنوان پایتخت کتاب را از جمله برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد.
به گزارش ایرنا، استاندارآذربایجان غربی به مناسبت هفته کتاب از کتابخانه شهر کتاب ارومیه دیدار و با مسئولان این مجموعه گفت و گو کرد.
8135/2093
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.