مدال طلای مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار به نوجوان مهابادی رسید

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی جواد زاهدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران گفت: مدال طلای سومین دوره مسابقه بین‌المللی کودکان بیمار در گروه سنی نوجوان به عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی رسید.

جواد زاهدی افزود: سمیرا خلیلی  نوجوان مهابادی توانست در اختتامیه مسابقه بین‌المللی نقاشی USERN مدال و تندیس طلای سومین دوره مسابقات نقاشی بین‌المللی کودکان بیمار را که به میزبانی کشور اکراین برگزار شد به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه سمیرا خلیلی در نقاشی خود به ترسیم زیبایی‌های دنیای بدون آلودگی و مقایسه آن با چهره نا‌خوش‌آیند جهان آلوده پرداخته است؛ اظهار کرد: این نوجوان مهابادی در این نقاشی با به تصویر کشیدن خود به شکل یک فرشته، به نقش نجات بخش انسان در ساختن دنیایی بدون آلودگی پرداخته است.

زاهدی با بیان اینکه  مربی‌گری و هدایت این عضو  15 ساله کانون را شیلان ناظم‌زاده مربی هنری مراکز کانون مهاباد بر عهده داشته است اظهار کرد: سمیرا خلیلی  با حضور در مراسم اختتامیه این مسابقه بین‌المللی در کشور اوکراین هدایای خود را دریافت کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی تصریح کرد: گروه بین المللی سلامت و هنر دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری بیش از۷۰ نهاد و سازمان دولتی، غیردولتی و انجمن های خیریه داخلی و خارجی با هدف ارتقای روحیه کودکان بیمار از طریق پیوند هنر و سلامت، برای سومین سال متوالی طی فراخوانی از تمامی کودکان زیر ۱۸ سال دعوت کرده بود با ارسال نقاشی به دبیرخانه این جشنواره، خاطرات خود از دوره بیماری یا دیدگاه خود درباره بیماری، محیط بیمارستان‌ها، کادر درمانی و اهمیت سلامت را ارائه کنند.

زاهدی اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ا آذربایجان‌غربی با 43 نقاشی از اعضا مراکز فرهنگی هنری کانون استان در سومین دوره این مسابقه حضور داشت.

به گزارش ایسنا؛ اعضا کانون آذربایجان‌غربی در نخستین دوره این جشنواره که به میزبانی ایران برگزار شد جایزه اول نقاشی گروهی و در دومین دوره  در بوداپست مجارستان، دو تندیس طلا و یک تندیس نقره را از آن خود کردند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.