محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی افزود: یکی از مهمترین مشکلات در ادارات، نارضایتی مردم است که مدیران باید در راستای بهبود این وضعیت اقدامات لازم را انجام دهند.
وی اضافه کرد: در صورتی که گزارش هایی مبنی بر نارضایتی مردم دریافت شود، با مدیران مرتبط برخورد می کنیم.
وی اظهار کرد: رضایت مردم از مسئولان زمینه رضایت روز افزون اقشار مختلف از نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید همه ما در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشیم.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طرح های بزرگی در این استان در دست اجرا و پیگیری است، ادامه داد: در یک هفته گذشته، درخواست های خوبی از سوی سرمایه گذاران برای حضور در استان ارائه شده که در ملاقات های روزهای آینده با مسئولان کشوری و وزرا این موارد طرح می شود تا به نتیجه مناسبی در راستای توسعه استان دست یابیم.
شهریاری توجه به منابع انسانی را از جمله موارد مهم در دستیابی به توسعه در دنیای امروز ارزیابی کرد و گفت: علم کافی در خصوص مشکلات موجود در استان و راهکارهای بهبود این وضعیت وجود دارد و می توان با اهتمام بیشتر در راستای اجرای طرح های ضروری در این باره گام های بلندی برداشت.
وی از مدیران و فرمانداران خواست تا اقدامات انجام شده، طرح های در دست اجرا و برنامه های آتی حوزه مدیریتی خود را تا یک هفته آینده در اختیار استانداری قرار دهند تا زمینه تلاش بیشتر برای رسیدن به برنامه ریزی ها فراهم شود.
وی افزود: مدیران بانک ها نیز با سخت گیری کمتر، سهم خود را در راستای توسعه استان ایفا کنند.
وی با تاکید بر مطالعه سریع طرح آمایش سرزمینی آذربایجان غربی اضافه کرد: این طرح، اساس توسعه استان است و باید همه طرح های اجرایی در راستای اهداف تعیین شده آمایش سرزمینی به اجرا درآید.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بنای تغییر در مدیریت های استان در صورت فعالیت هماهنگ وجود ندارد، اظهار کرد: شایسته سالاری، تخصص و تعهد محوری از اصول اصلی است و تغییرات لازم نیز بدون حب و بغض انجام می شود.
شهریاری ضمن دعوت از رسانه ها برای نقد منصفانه در استان بیان کرد: رسانه ها در راستای بهبود آرامش و ثبات اقتصادی در آذربایجان غربی حرکت کنند تا زمینه بهبود شاخص ها با همکاری آنان بیش از پیش فراهم شود.
نماینده ولی فقیه در آدربایجان غربی نیز در این جلسه با تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: حضور میلیونی جمعیت در زیارت اربعین معجزه الهی است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) افزود: بهشت جزای زیارت امام حسین (ع) است و زایران حسینی نیز باید قدر فرصت به دست آمده را بدانند.
وی با تبریک انتصاب استاندار جدید، اظهار امیدواری کرد که در دوره مدیریتی جدید با همکاری مسئولان دستگاه های اجرایی، مشکلات استان در مسیر حل قرار گیرد.
سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های بالقوه استان گفت: این استان 6 درصد معادن کشور را در اختیار دارد و می توان با شناسایی قابلیت های این بخش، زمینه رشد همه جانبه را در استان فراهم کرد.
وی از اتمام کار ساخت راه آهن مراغه – ارومیه تا 2 ماه آینده خبر داد و گفت: مطالعات قطار سریع السیر ارومیه – تبریز نیز دارای بودجه است ولی امیدواریم بتوانیم بودجه مورد نیاز اجرای فاز نخست آن را در سال آینده در لایحه بودجه بگنجانیم.
ناصر حضرتی رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت استان اظهار کرد: این استان در شاخص های توسعه ای نظیر سواد، بهداشت و سلامت و درآمد سرانه جزو استان های آخر کشوری است ولی در چهار سال گذشته اقدامات بسیار خوبی برای بهبود این وضعیت انجام شده است.
وی افزود: بحران خشکی دریاچه ارومیه و بحران های ناشی از آن، بهره نبردن از موقعیت منحصر به فرد استان در هم مرز بودن با سه کشور، ضعف زیرساختی در حوزه حمل و نقل، بهداشت، سلامت و آموزش از جمله مشکلات موجود در استان است که امیدواریم در دوره جدید مدیریت استان با حضور سرمایه گذاران این مشکلات برطرف شود.
به گزارش ایرنا، این جلسه نخستین جلسه شورای اداری آذربایجان غربی به ریاست محمدمهدی شهریاری استاندار جدید آذربایجان غربی بود.
2093 ** خبرنگار و انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.