به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در اولین جلسه رسمی خود که در زمینه بررسی وضعیت سیب درختی تولیدی استان که با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی، نمایندگان تشکلهای بخش کشاورزی و صادرکنندگان میوه و صاحبان صنایع تبدیلی و تکمیلی استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: نمایندگانی از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کمپانی و شرکت اقتصادی آلمانی که عضو شورای اقتصادی آلمان هستند، جهت بازدید از ظرفیت ها و پتانسیل های بخش کشاورزی و بازدید از واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی و سردخانه های ذخیره سازی محصولات کشاورزی آذربایجان غربی و مذاکره در زمینه صنعت و تجارت در چند روز آینده به استان سفر خواهند کرد.
وی افزود: در جلسه ای که بدین منظور با نمایندگان این شرکت ها برگزار خواهد شد، راهکارهای سرمایه گذاری در این زمینه ها و ارتقای سطح مراودات تجاری و اقتصادی بررسی خواهد شد

استاندار آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: ما به دنبال ایجاد میز مشترک بین ایران و آلمان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه هستیم.

شهریاری گفت: موضوع اعطای یارانه های مختلف و مشوق های صادراتی در بخش کشاورزی، تدوین بخشنامه ها و اعطای مجوزها، خرید تضمینی سیب صنعتی، تسهیلات بانکی که تسریع کننده در امر صادرات محصول سیب درختی باشد و راه اندازی واحدهای صورت و بسته بندی را در اولویت قرار داده و پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به اینکه توانمند سازی بخش خصوصی و تشکل های غیر دولتی و توسعه زیر ساخت های تولید و صادرات استان در اولویت کاری قرار دارد، افزود: اهتمام وِیژه در جهت رفع مشکلات باغداران خصوصا" تسریع در روند خرید تضمینی سیب درختی توسط سازمان تعاون روستایی استان و کارخانجات کنسانتره و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان در این زمینه ضروری است.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: سیاست دولت واگذاری کار و امورات به مردم است و در استان آذربایجان غربی نیز این امر به جهت اینکه دروازه اروپا به شمار می رود این موضوع اهمیت ویژه ای می یابد.

وی ادامه داد: برنامه ما جلب رضایت مردم و تلاش برای حل مشکلات استان از مسیر جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و امیدواریم با همراهی همه مسئولان و دست اندرکاران و مشارکت مردم به این مهم دست یابیم.

48
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 781202
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.