محمد صادقی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 6 ماه نخست امسال مقدار 179 میلیون لیتر فرآورده نفتگاز، 79 میلیون لیتر نفت سفید و هفت میلیون لیتر نفتکوره در سطح منطقه میاندوآب توزیع شده است.
وی اضافه کرد: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش نفتگاز و نفت سفید بیش از یک درصد افزایش و در بخش فرآورده نفتکوره 13 درصد کاهش مصرف داشته است.
صادقی علت اصلی افزایش مصرف 2 فرآورده نفتگاز و نفت سفید در 6 ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را انجام فعالیت های کشاورزی، عمرانی و افزایش تردد خودروهای سنگین در مرزهای تمرچین پیرانشهر و 'کیله' سردشت و در بخش نفت سفید هم ذخیره سازی به خانوارهای فاقد گاز کشی درنقاط سخت گذر روستایی بیان کرد.
وی همچنین علت کاهش مصرف فرآورده نفتکوره را گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی در سطح منطقه میاندوآب اعلام کرد.
وی اظهار کرد: در این مدت 169 میلیون لیتر بنزین با هشت درصد افزایش و 82 میلیون متر مکعب گاز CNG با 2 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل در سطح این منطقه نفتی مصرف شده است.
وی گفت: علت افزایش مصرف فرآورده بنزین، افزایش تعداد خودرو و مسافرت های تابستانی، برداشت و حمل و نقل محصولات کشاورزی و در بخش CNG استقبال مالکان خودروها از سوخت پاک در سطح منطقه میاندوآب است.
صادقی اضافه کرد: در راستای اهداف و سیاست های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، طی 6 ماه اول سال جاری مقدار بیش از 51 میلیون لیتر فرآورده نفتگاز در قالب طرح فروش سوخت به مرزنشینان اقیلم کردستان عراق صادر شده است و در صورت بازگشایی مجدد مرز تمرچین، صادرات دوباره این فرآورده از سر گرفته می شود.
به گزارش ایرنا، شرکت نفت منطقه میاندوآب با دارا بودن هشت ناحیه و 89 باب جایگاه عرضه فرآورده های نفتی وظیفه تامین و توزیع روزانه بطور متوسط 2 میلیون و 700 هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی و CNG به هشت شهر جنوب آذربایجان غربی شامل میاندوآب، مهاباد، شاهین دژ، تکاب، بوکان، نقده، سردشت و پیرانشهر را برعهده دارد.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
2093**خبرنگار: زین العابدین شیخی ** تنظیم کننده: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.