به گزارش ایرنا شهید یوسف ولی نژاد در سال 1335 در روستای حیدرلوی بیگلر از توابع ارومیه متولد شده و پس از عمری اجتهاد و ایثارگری در راه اسلام و انقلاب‌، در 27 خرداد 1363 در اشنویه و بر اثر تله انفجاری دشمن به درجه رفیع شهادت نائل‌ شده بود.
وی تحصیلات خود را تا کلاس سوم دبیرستان در ارومیه ادامه داد و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به صورت مخفیانه خودش را وقف فعالیت های سیاسی و اجتماعی کرد و همراه با دوستان مبارز خود همچون مهدی و حمید باکری و مهدی امینی در توزیع اعلامیه ها و نوارهای حضرت امام (ره)‌ و چاپ و تکثیر آنها در بین دوستان و‌ آشنایان از هیچ کوششی دریغ نداشت.
وی پس از پیروزی انقلاب وارد سپاه شده و در مناطق مختلف کردستان از جمله بانه، سردشت، پیرانشهر، اشنویه،‌ نقده و در جبهه های جنوب از جمله آبادان‌ در راه دفاع از انقلاب و اسلام جانفشانی های زیادی از خود نشان داده است.
به گفته همسرش،' لطیفه آفتاب قره باغی' این شهید انسانی متعهد، صبور و در برابر مشکلات و به ویژه دشمنان انقلاب استوار بود؛ طرفدار سرسختانه ولایت فقیه بود.
شهید ولی نژاد همچون دیگر مجاهدان فی سبیل الله در دوران اوج گیری یورش ناجوانمردانه دشمن بعثی عراق به خاک کشور عزیزمان، عاشقانه پای در رکاب شهادت نهاد و برای دفاع از انقلاب و کیان اسلامی راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد.
وی ادامه داد: آخرین پست سازمانی شهید ولی نژاد قبل از شهادت اش، قائم مقام فرمانده سپاه اشنویه بود و یک سال قبل از شهادت اش در عملیات والفجر 2 در منطقه حاج عمران در اثر اصابت ترکش مین پای راستش از ناحیه مچ قطع شده بود.
وی افزود: از نظر اعتقادی، ولایت فقیه، جمهوری اسلامی، امام راحل، عاشورای حسینی و ... شهید ولی نژاد فردی متعهد و با اعتقاد بود و همواره سعی می کرد با اخلاق و خصوصیات خوب و پر از شکیبائی و بردباری نسبت به مسائل انقلاب و اسلام از خود پایداری نشان بدهد؛ صبری همچون ایوب داشت و این تکیه کلامش بود که ' هرچه از طرف امام و ولایت فقیه باشد باید اطاعت کنیم' .
وی همچنین ادامه داد: عاملی که باعث شد شهید یوسف ولی نژاد به صورت مستمر در جبهه ها حضور فعالانه و مستمر داشته باشد و عمر خودش را صرف سپاه و اهداف انقلاب اسلامی بکنند، اعتقاد و اعتماد قلبی عمیق ایشان بود چون معتقد بود که ' پاسدار واقعی اسلام و امام بیشتر از 5 سال عمر نمی کند' و همینطور هم شد.
همسر شهید ولی نژاد با یادآوری خاطراتی از این شهید، افزود: این عاشق واقعی دین و کشور خاطرات به یاد ماندنی زیادی در جبهه های آبادان، کردستان و منطقه داشت اما هیچوقت درباره سپاه و کارهایش در خانه صحبت نمی کرد و بعد از شهادتش فهمیدیم که وی کارش چه بوده است.
سردار عسگر ملکانی، یکی از همرزمان شهید ولی نژاد نیز می گفت: هنگام آزادسازی اشنویه با نیروی کمی مجبور شدیم چند پایگاه را در این منطقه احداث کنیم و در آنجا مستقر شویم؛ روزها به صورت گشت و شب ها به صورت کمین منطقه را تحت نظر قرار می دادیم. چند روزی در پایگاه به ما حتی نان هم نمی رسید ولی با مدیریت شهید یوسف ولی نژاد و تواضع رزمندگان، فشار ضدانقلاب و نبود تدارکات را تحمل کردیم.
وی افزود: شهید ولی نژاد، بنای سپاه اشنویه را پی ریزی کرد و در تمام ساختمان ها و سنگرها نقش داشت؛ برای مثال زمانی که سنگری می ساختند، خاک و شن می آورد و با تواضع و فروتنی که داشت مورد توجه تمامی رزمندگان آنجا قرار می گرفت.
به گزارش ایرنا عاقبت این مبارز خستگی ناپذیر پس از عمری اجتهاد و ایثارگری در راه اسلام و انقلاب در تاریخ 27 خرداد 1363 شمسی و در منطقه اشنویه بر اثر تله انفجاری دشمن به درجه رفیع شهادت نائل‌ شد.
6009/3072
** خبرنگار: یوسف رحیمی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.