**عصبانیت آمریکا بیانگرموفقیت دیپلماسی ایران است
رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران، گفت: عصبانیت شیطان بزرگ از برجام، نشان دهنده موفقیت ایران در مذاکره های هسته ای است.

**آتش سوزی در باغ های میوه تکاب پس از چهار ساعت مهار شد/ خسارت 500 میلیون ریالی
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب با اشاره به آتش سوزی گسترده در باغ های میوه روستای قره بلاغ از توابع بخش تخت سلیمان این شهرستان طی بامداد امروز/سه شنبه/، گفت: وزش باید شدید، مهار آتش را دشوارتر کرد و اطفا حریق حدود چهار ساعت طول کشید.

**پرداخت 2240 میلیارد ریال بهای گندم خریداری شده به کشاورزان آذربایجان غربی
فصل خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در آذربایجان غربی در حالی رو به پایان است که به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی 50 درصد مطالبات کشاورزان استان شامل حدود 2 هزار و 240 میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده است.

**ارومیه سردترین مرکز استان کشور در 24 ساعت گذشته
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در 24 ساعت گذشته شهر ارومیه با یک درجه سانتیگراد زیر صفر، عنوان سردترین مرکز استان کشور را به خود اختصاص داد.

**خطر انقراض سمندر خال زرد سردشت به علت تخریب زیستگاه
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت با اشاره به اینکه این شهرستان زیستگاه اصلی سمندر خال‌ زرد است، گفت: این گونه جانوری بانام علمی 'Neurergus microspilotus ' به دلیل بحران آلودگی آب و تخریب زیستگاه در معرض انقراض قرار دارد.

**بهره مندی 440 روستای آذربایجان غربی از نعمت گاز
با وجود تحول در بهره مندی مردم آذربایجان غربی از نعمت گاز در دولت یازدهم، تلاش مضاعف دولتمردان همچنان در دولت دوازدهم ادامه دارد و به گفته مدیرعامل شرکت گاز این استان امسال 440 روستای دیگر از نعمت گاز برخوردار شده است.

**بهره برداری از 38 مکان ورزشی آذربایجان غربی در دولت تدبیر و امیدتوسعه اماکن ورزشی طی سال های اخیر در جای جای ایران اسلامی مورد توجه ویژه قرار گرفته و در آذربایجان غربی نیز 355 مکان ورزشی موجود در زمان آغاز بکار دولت روحانی به 393 مکان در زمان حاضر رسیده است.

**آغاز بکار دومین نمایشگاه صادراتی مبلمان و دکوراسیون در منطقه آزاد ماکو
مدیر نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد ماکو گفت: دومین نمایشگاه تخصصی و صادراتی مبلمان، لوستر و دکوراسیون منزل و اداری به همت این سازمان در ماکو آغاز بکار کرد و تا 28 مهرسال جاری ادامه می یابد.

**افزایش 46 برابری درآمد منطقه آزاد ماکو در دولت تدبیر و امید
توسعه روزافزون منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر و امید در آذربایجان غربی مطرح بوده و به گفته مدیرعامل این سازمان، درآمد سالانه این منطقه با افزایش 46 برابری از 60 میلیارد ریال در زمان آغاز بکار دولت تدبیر و امید به 2 هزار و 800 میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.

**کاهش 36 کیلومتری مساحت دریاچه ارومیه در 2 هفته گذشته
رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه مساحت دریاچه ارومیه به یکهزار و 698 کیلومتر رسیده است، گفت: مساحت نگین آبی آذربایجان در 2 هفته گذشته حدود 36 کیلومتر کاهش یافته است.

**اعضای بدن 2 جوان مرگ مغزی در ارومیه به چندین بیمار در کشور جان بخشید
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: با اهدای اعضای بدن 2 جوان مرگ مغزی شده ارومیه ای بیماران نیازمند پیوند در استان های مختلف کشور به ویژه آذربایجان غربی نجات یافتند.
3214/3072
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.