استاندار پیشین آذربایجان غربی گفت: در دولت یازدهم 22 هزار شغل جدید در استان ایجاد شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی قربانعلی سعادت در مراسم معارفه استاندار جدید با اشاره به اینکه 600 واحد تولیدی راکد در آذربایجان غربی در دولت یازدهم راه اندازی شده است گفت: از این طریق اشتغال زایی برای 22 هزار نفر در آذربایجان غربی ایجاد شده است.

وی گفت:در شرایطی مسئولیت استان را برعهده گرفتم که شرایط و وضعیت استان خاص بود و  مشکلاتی ازجمله عدم تحقق درآمد دولت ، پروژه های نیمه تمام ، بدهی ۳۰۰میلیارد به پیمانکاران،بدهی به بازنشستگان، شرایط سخت کارمندان وجود داشت که با آغاز سیاست مدیریت بدون پول، خوشبختانه بسیاری از مشکلات حل شدند.

سعادت ادامه داد: در جذب اسناد هزینه که برای تامین مطالبات پیمانکاران توزیع می شد، آذربایجان غربی مقام اول را کسب کرده و انگیزه پیمانکاران با این روش برای بازگشت به چرخه فعالیت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه، پایین بودن شاخص های توسعه انسانی یکی از معضلات جدی استان است گفت: متاسفانه درآمد سرانه آذربایجان غربی 40 درصد پایین تر از سرانه متوسط کشوری است.

سعادت با اشاره به پایین بودن ارزش افزوده محصولات کشاورزی گفت: با وجود کشاورزی بودن منطقه، وضعیت معیشتی مردم کشاورز منطقه نیز مناسب نیست که بهره وری از آب و خاک و ارتقا بخش کشاورزی را مورد توجه قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه دولت از توسعه زیر ساختها حمایت کرده است و با استفاده از بخش خصوصی اقدامات خوبی در استان انجام شده گفت: حمل و نقل استان با مشکلاتی روبرو بود که با استفاده از بودجه توازن منطقه مشکلات این حوزه نیز حل شده است.

استاندار پیشین آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از نظر شاخص های رشد انسانی در بخش سواد آموزی رتبه 30 کشوری را داریم اظهار کرد: کمبود 5 هزار کلاس درس، وجود مدارس کانکسی و خشت و گلی با وجود تراکم دانش آموزی در استان از معضلات جدی در آموزش و پرورش استان است که امید است با تحقق درآمد های استان دراین زمینه ارتقا یابیم.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی در جذب سرمایه گذاری خارجی مقام هفتم را کسب کرده است گفت: با وجود علاقه سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در استان، بدلیل مسائل برجام با مشکلاتی در این زمینه روبرو هستیم.

استاندار پیشین آذربایجان غربی با بیان اینکه امنیت پایداری در آذربایجان غربی برقرار است گفت: با وجود سه مرز با کشورهای همسایه و حضور گروهک‌های معاند، امنیتی فعلی حاکم را مدیون مشارکت همه اقوام استان هستیم.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.