مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در طول شش ماهه اول سال 96 تعداد 68 هزار و 341 راس دام و تعداد 17میلیون و 20 هزار و 173 قطعه طیوردرسطح  28 کشتارگاه  استان تحت نظارت 28 ناظر ذبح شرعی کشتار شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام  مهدی ولی زاده اظهارکرد: بر اساس قانون ذبح شرعی  در سال 1387 توسط مجلس شورای اسلامی ، همه کشتارگاههای دام و طیور و مراکز فرآوری و عمل آوری و مبادی گمرکی دارای ناظرین ذبح شرعی هستند.

 وی همچنین از نظارت بر مراکز عمل آوری  و کار خانجات سوسیس و کالباس در استان خبر داد و افزود:  مواد گوشتی که به این مراکز وارد می شود تحت  نظارت دقیق  بوده و از ورود احتمالی گوشتهای غیر مجاز به این مراکز جلوگیری می شود .

ولی زاده الصاق پلمپ های نشانه گذاری لاشه های گوشت دامی را در کشتارگاههای دام استان توسط ناظرین شرعی امری فوق العاده مهم ارزیابی نمودو گفت:این مسئله  موجب اطمینان مردم از سلامت بهداشتی و شرعی گوشت مورد استفاده شده است و همچنین باعث کاهش کشتارهای غیر مجاز گردیده است.

ولی زاده بیان کرد: با اجرای این طرح که در سال 94 شروع شده است، نوع و جنس گوشت دام برای مصرف کنندگان جهت انتخاب بهتر گوشت دلخواه خویش ، مشخص شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: اجزا حرام دام های ذبح شده با حضور ناظرین شرعی در کشتارگاه های دام معدوم سازی  می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.