شهریار حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید تضمینی سیب صنعتی /درجه 3/ از قرار هر کیلوگرم 2 هزار و 889 ریال از 15 شهریور ماه در استان شروع شده و از روند مطلوبی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه مطالبات باغداران در ارومیه و شهرستان ها پرداخت شده است، اضافه کرد: مشکل نقدینگی در آذربایجان غربی وجود ندارد.
وی اظهار کرد: بیشترین سیب صنعتی خریداری شده در آذربایجان غربی تاکنون متعلق به سلماس با سه هزار تن است.
مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی با بیان اینکه سیب تحویلی باغداران باید به صورت بسته بندی شده و در بسته های بیست کیلویی نایلونی و یا توری باشد، افزود: خرید سیب صنعتی در 55 مرکز تعاون روستایی استان انجام می شود.
حیدری ادامه داد: خرید در شهرستان های سلماس، مهاباد، ارومیه، نقده، میاندوآب، اشنویه، شاهین دژ و تکاب انجام می شود.
وی گفت: برای جلوگیری از احتمال سوء استفاده فرصت‌ طلبان و حذف واسطه ها در این زمینه سازمان تعاون روستایی در صورت تایید باغدار بودن و معرفی نماینده سازمان جهاد کشاورزی در مراکز خدمات دهستان ها اقدام به خرید تضمینی سیب درجه 3 از افراد می کند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی اولین تولید کننده سیب درختی در کشور با بیش از یک میلیون تن تولید است.
10 استان عمده تولید کننده سیب درختی در کشور وجود دارد که شامل استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و رضوی، زنجان، اصفهان، تهران، کهگیلویه و بویر احمد و فارس می شود که آذربایجان غربی با تولید بیش از یک سوم سیب کشور پیشرو این استان‌ها است.
خرید تضمینی سیب صنعتی نخستین بار است که در راستای حمایت از باغداران با مصوبه شورای عالی اقتصاد و ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی از باغداران استان خریداری می شود.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.