بهرام زینال زاده روز چهارشنبه در دومین جلسه ارائه راهکار برای مشکلات بهداشتی و آموزشی عشایر و هماهنگی نمایشگاه محصولات عشایر افزود: با هماهنگی های انجام شده با آموزش و پرورش 500 نفر فرد باسواد از میان این جمعیت جهت آموزش سواد به بیسوادان عشایر معرفی شده اند.
محمدرضا نجفی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه آموزش دهنده های نهضت سواد آموزی استان از بین نیروهای آزاد هستند، حضور در مناطق بسیار دور ییلاقی برای آنها مقدور نیست.
وی اظهار کرد: استفاده از نیروهای خود مناطق و روستاییان و عشایر باسواد در این زمینه بسیار کار ساز است.
شهلا تاجفر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: روند بازدید از مناطق عشایری بیانگر وجود برخی مشکلات در بین زنان این بخش است و باید برای آنها چاره اندیشی کرد.
وی اظهار کرد: نبودن بازوهای اجرایی توانمند برای رسیدگی به مشکلات زنان از عمده مشکلات عشایرنشینان به شمار می رود.
وی گفت: ارائه آموزش های بهورزی و کمک های اولیه لازم به دختران تحصیل کرده و باسواد عشایر در راستای کمک به خانوارهای مناطق ییلاقی در صورت بروز حوادث می تواند گام مطلوبی برای ارائه برخی خدمات به این قشر باشد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه محصولات تولیدی و دستی زنان عشایر استان ادامه داد: نمایشگاه تخصصی عرضه محصولات عشایر برای عرضه مستقیم محصولات تولیدی در راستای حفظ حقوق شهروندی و خرید و فروش محصولات ارگانیک عشایر دهه اول آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ارومیه برپا می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی سومین استان کشور از نظر جمعیت عشایری است و بر اساس سرشماری سال 87، حدود 15 هزار و 600 خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 104 هزار نفر در این استان زندگی می کنند.
عشایر استان 12 ایل و 21 طایفه مستقل هستند و 16 شهرستان استان دارای عشایر و 336 روستا نیز ویژه عشایر است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.