مدیر دفتر طرح های توسعه منابع آب آذربایجان غربی گفت: سد مخزنی چپر آباد اشنویه به طول تاج 486 متر 93.77 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حسین علی بیگی در حاشیه بازدید از سد چپرآباد اشنویه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا کنون برای این سد 840 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: برای ادامه پروژه و بهره برداری از آن 830 میلیارد ریال نیاز است که تا کنون برای سال جاری 570 میلیارد ریال مصوب شده است.
وی با اشاره به اهداف راه اندازی این سد گفت: سد خاکی با هسته رسی اشنویه جهت تامین آب زیست محیطی دریاچه ارومیه و تامین آب شرب شهرهای نقده، اشنویه و نالوس به بهره برداری می رسد.
مدیر دفتر طرح های توسعه منابع آب آذربایجان غربی افزود: با بهره برداری این سد سالانه 90 میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه انتقال می یابد.
علی بیگی با اشاره به هدف فاز دوم این پروژه اظهار کرد: تامین آب اراضی حق آب برکانی رش به میزان یکهزار و 53 هکتار از دیکر اهداف مهم این طرح است.
وی با اشاره به کانال جلدیان نیز گفت: این کانال به طول 22.5 کیلومتر از سید سیلوه پیرانشهر آب را به سد چپر آباد منتقل می کند و در نهایت 90 میلیون متر مکعب آب از طریق أین کانال به دریاچه ارومیه منتقل می شود.
علی بیگی با اشاره به مشکلات این طرح گفت: یکی از اصلی ترین مشکلاتی که باعث عقب افتادن طرح سد چپر آباد شده است مشکلات مالی و عدم تامین نیاز مالی این پروژه است و اگر این مشکلات برطرف شود سد اشنویه تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایسنا؛ سد مخزنی اشنویه در جنوب  آذربایجان غربی در فاصله 65 کیلومتری ارومیه در طول جغرافیایی 45.8 درجه شرقی و عرض 36.58 درجه شمالی قرار دارد که حجم مخزن سد 46.4 میلیون مترمکعب بوده که فاز اول آن از سال1381 تا 1389 اجرا شده و فتز دوم آن از سال 1390 آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.