امام جمعه ارومیه گفت: مسئولین باید زمینه برپایی گسترده  نماز ظهر عاشورا را در شهر فراهم کنند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی  در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با تاکید بر برگزاری گسترده نماز ظهر عاشورا تصریح کرد: مسئولین باید زمینه برپایی گسترده  نماز ظهر عاشورا را فراهم کنند تا در عمل هم پیرو خط امام حسین بودن نمایان شود.

وی با اشاره به  کیفیت برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) افزود: باید  مراسم عزاداری در روز عاشورا بهتر و پرشور تر از روزهای قبل برگزار شود و دسته های عزاداری بجای حرکت به بیرون از شهر در مساجد شهر عزاداری شایسته ای در سوگ حسین برپاکنند.

امام جمعه ارومیه نتیجه عزاداری برای امام حسین را فاصله گرفتن از معاصی و نزدیکی به خدا دانست و اظهار کرد:  باید در مراسم های عزاداری، سخنرانی ها، بندگی و عبودیت و تقوا در وجود ما تقویت و نمود پیداکند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل زمینه را مساعد دیده اند تا جای پایی برای  خود در منطقه  فراهم کنند اظهار کرد: از ابتدا هم مشخص بود که  این اعلام استقلال کردستان و انتخابات انها  با تشویق و ترغیب آمریکا و اسرائیل بوده است.

وی با بیان اینکه  اعلام استقلال اقلیم کردستان توطئه دیگر دشمنان برای تفکیک و جداکردن کشورهای مسلمان منطقه  است تصریح کرد: هدف دشمنان در کشورهایی که تنوع اقوام و مذاهب دارند، ازبین بردن وحدت و یکپارچگی است.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به تنوع اقوام و مذاهب در آذربایجان غربی و کشور گفت: با از بین بردن وحدت بین مردم کشور، زمینه تضعیف کشور فراهم می شود و دشمنان به راحتی برآن کشور مسلط می شوند.

وی با بیان اینکه امام حسین  به صراحت ‌ هدف خود از قیام و نهضت خود را اعلام کرده است افزود: ایستادگی در مقابل ظالم از اعداف اصلی قیام امام حسین بود.

حجت الاسلام قریشی گفت: بزرگترین و برجسته ترین درس قیام امام حسین، که سرمشق و الگوی جهانیان شده، آزادگی و مقابله در برابر ظالمان و ستمکاران زمان است.

وی با اشاره به روایتی از امام حسین (ع) به نقل از پیامبر اکرم افزود: جدم فرموده، هرکس در مقابل فردی که مخالف سنت پیامبر به ظلم با مردم رفتار کند، سکوت کند و برای مقابله بااو قیام نکند، سزاوار عذاب الهی است و من که از سلاله پیامبرم ، بهترین فرد برای این قیام هستم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.