به گزارش ایرنا حجت الاسلام عسگر دیرباز در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه ارومیه افزود: دشمنان بداند که جمهوری اسلامی ایران با صلاب تر از گذشته برای مقابله با استکبار جهانی آماده است و جوانانی همچون شهید حججی را در اختیار دارد که در راه اعتلای کشور و حفظ ناموسشان از جان خود می گذرند.
وی با تاکید بر اینکه امنیت امروز کشور، استان و منطقه در سایه نثار خون شهدا، جانفشانی ایثارگران و اقتدار نیروهای مسلح محقق شده است، اظهار کرد: نقش محوری ایران در منطقه غیر قابل انکار است.
وی با اشاره به همه پرسی کردستان عراق نیز افزود: این همه پرسی از طرف ملت ایران و‌ علمای اهل سنت نیز محکوم شده است زیرا تجزیه و تضعیف کشورهای اسلامی باعث سو استفاده عوامل استکبار جهانی می شود.
حجت الاسلام دیرباز افزود: در این ماه که ماه روضه و عزاست باید اتحاد و همبستگی مسلمانان در جامعه افزایش یابد تا مشت محکمی بر دهان یاوه گویان باشد.
وی ادامه داد: مجالس عزا و روضه باید بیش از پیش در منازل رواج یابد زیرا این امر اتحاد و همبستگی مسلمانان را گسترش می دهد.
وی با بیان اینکه مشکلات کشاورزان و ساختاری آذربایجان غربی باید پیگیری شود، گفت: این استان در دروان جنگ تحمیلی متحمل مشکلات عدیده شده است و مسئولان باید برای توسعه روزافزون این منطقه بیش از پیش تلاش کنند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز با ریز بینی خاصی به مشکلات کشور و به خصوص این استان توجه کرده و در صورت لزوم دستورات لازم را صادر می کنند.
به گزارش ایرنا نماز جمعه این هفته به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پر شور مردم و مسئولان در مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد و نمازگزاران در سوگ شهادت شهید ماه محرم به سینه زنی پرداختند.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.