به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر، افزود: دفاع مقدس یک گنجینه ای است که مرور و دقت در آن موجب پیدایش درس ها و عبرت هایی است و ویژگی های آن نیز منحصر به فرد است که معنویت جبهه‏های جنگ و دفاع مقدس، استقامت رزمندگان و فرماندهان در نبرد، بی ‏اعتنایی به دنیا، شهادت‏ طلبی رزمندگان در دفاع مقدس‏ نمونه ای از این ویژگی هاست.
وی به تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم شهید حججی اشاره و تصریح کرد: روز پنجم مهر که مصادف با ششم محرم بود، روزمقدسی در تاریخ ایران اسلامی خواهد بود، روزی که پیکر مطهر شهیدی والا مقام در میهن عزیزمان تشییع شد شهیدی که عزم و اراده ‏اش مرزهای ملی را درنوردید و بینش او، وی را در داخل سرزمینش محدود نکرد.
امام جمعه ابهر بیان کرد: صفت « صف‏شکن» بیش از سایر صفات برازنده این شهید والا مقام است زیرا او با شهادت حسین ‏گونه خود به مولایش اقتدا کرد و مسیر سرخ حسینی را به روی دیگر جوانان عاشق شهادت گشود.
وی ابراز کرد: شهید حججی مانند سرور و سالار شهیدان، سر از تنش جدا شد و قاتلان جنایت ‏پیشه، بند از بند پیکر پاکش گسستند و تنها یک تفاوت بین شهادت او و مولایش وجود دارد که آن هم مظلومیت و غریبی حسین(ع) و اهل بیت او در میان مردم روزگار خود بود، حال آن‏ که این شهید عزیز، قهرمان جاودانه ملت بزرگ ایران شد و خانواده‏اش جز تکریم و تعظیم چیزی از مردم شهیدپرور ایران ندیدند ملتی که هر کجای عالم صدای مظلومان را بشنوند، بی‏ درنگ وبی ‏هیچ چشم ‏داشتی به یاری آن‏ ها می ‏شتابند و با خدای خود عهد بسته ‏اند که هیچ گاه دست از حمایت مستضعفان عالم بر ندارند.
رحیمی با اشاره به برکات زیارت عاشورا یادآور شد: ناب ترین مطالب در زیارت عاشورا موج می زند که دارای پیام های بسیار مهمی است.
وی افزود: در زیارت عاشورا می آموزیم که باید خانواده خود را آل رسول الله کنیم که اگر نکردیم جزء آل امیه و آل مروان و آل زیاد خواهیم شد و همچنین در زیارت عاشورا هیچ سخنی از گروه سومی نیست پس ما هر چه زودتر خط خود را مشخص کنیم یا در جبهه حق قرار بگیریم و یا در جبهه باطل.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.