محمد حضرت پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آن، 289 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و 39 دستگاه اتوبوس ملکی به همراه 250 دستگاه مینی بوس شهری و روستایی آماده خدمات رسانی به شهروندان به ویژه در ایام آغاز سال تحصیلی است.
وی اضافه کرد: تخصیص اتوبوس های لازم برای رفت و آمد دانشجویان دانشگاه های ارومیه، علوم پزشکی و صنعتی و دانشکده قاضی طباطبایی، استقرار چهار دستگاه گشت بازرسی خودرویی و یک دستگاه گشت موتوری، یک دستگاه گشت نامحسوس و 14 نفر نیروی نظارتی برای کنترل و نظارت فعالیت ناوگان، نصب بنر پیام تبریک آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان و دانشجویان عزیز در جلو اتوبوس ها، شروع فعالیت ناوگان اتوبوس صبح ها نیم ساعت زودتر از زمانبندی مشخص برای انجام سریع سرویس های دانش آموزی از دیگر اقدامات انجام شده توسط مدیریت شهری در ایام آغازین سال تحصیلی به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه همزمان با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی، بار ترافیکی و عبور و مرور وسائل نقلیه حدود 30 درصد افزایش می یابد، اظهار کرد: به همین منظور سعی شده است تا اقدامات تسهیلی ترافیک در سطح شهر به اجرا در آید.
شهردار ارومیه گفت: برای کاهش مشکلات شهروندان، علاوه بر بهسازی خط کشی های عابر پیاده و نصب علائم هشداردهنده در مقابل مدارس، تقویت سیستم حمل و نقل عمومی برای استفاده شهروندان در دستور کار جدی مدیریت شهری است تا با کم شدن استفاده از خودروهای شخصی، ترافیک در برخی مناطق مهار شود.
حضرت پور از توقف عملیات عمرانی در سطح شهر تا 15 مهرماه خبر داد و افزود: با هماهنگی پلیس، ورود کامیون های باری به معابر اصلی سطح شهر در این ایام ممنوع شده است.
به گزارش ایرنا، از شنبه اول مهرماه، سال تحصیلی جدید مدارس آغاز می شود و بیش از 100 هزار دانش آموز در ارومیه در مدارس حضور می یابند.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.