Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سهم یارانه تولید باید احیا شود .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علی لاریجانی در نشست صمیمی با فعالان بخش اقتصادی استان با بیان اینکه بحث یارانه بخش تولید بدرستی اجرانشده است افزود: با تلاش دولت در صدد رفع مشکل تخصیص درست یارانه بخش تولید و احیای ان هستیم .

وی با ابراز تاسف از اینکه دردولت های گذشته نواقصاتی وجودداشته است  افزود: با تلاش و همدلی با بضاعت موجود برای بهبود شرایط فعلی کشور راهی پیداکنیم .

لاریجانی گفت:خصوصی سازی بخش اقتصادی کشور در اولویت کار دولت قرارداشته که مسیر توسعه اقتصاد کشور در این صورت تعالی می یابد .

وی با اشاره به وجود تفاوت تسهیلاتی و معافیت مالیاتی مناطق کم برخوردار نسبت به سایر مناطق تصریح کرد: اذربایجان غربی جز مناطق محروم نیست و دولت پذیرای پیشنهاداتی برای برخورداری از امکاناتی در جهت جذب سرمایه گذار در استان است .

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص تنظیم سند جامع بخش کشاورزی در اذربایجان غربی تصریح کرد: با وجود کشاورزی محور بودن استان و وجود مشکلات کم ابی برای تولید محصولات کشاورزی نیاز مبرم به تدوین این سند احساس می شود .

وی ادامه داد:دولت با تقبل ۸۵ درصد از هزینه های ابیاری نوین در راستای بهبود شرایط موجود و کمک به کشاورزان گام برداشته ولی با وجود معضلات فعلی تغییر الگوی کشت در مناطق دارای مشکل لازم است .

رئیس مجلس شورای اسلامی باتاکید بر توسعه شبکه صادرات در کشور اظهار کرد: در بحث سورتینگ و بسته بندی محصولات در کشور مشکلات عدیده ای وجود دارد که این مشکلات عاملی برای عدم تحقق صادرات بخش کشاورزی است .

وی ادامه داد: توسعه صادرات باید محور قرارگیرد و نظام اقتصادی کشور از پایداری برخوردارشود .

وی با بیان اینکه محور توسعه اینده کشور توسعه اقتصادی است افزود: از مسایل مهم و اولویت دارکشور از رکورد خارج کردن واحدهای تولیدی با سابقه فعالیت در عرصه اقتصادی است .

لاریجانی  اظهار کرد: باید اقتصادکشور به سمت اقتصاد نوین و دانش بنیان کردن پیش رود که این امر نیازمند ایجاد بستر لازم و اموزش نخبگان در این زمینه است .

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به همسایگی اذربایجانغربی با سه کشور و لزوم بهره گیری از ظرفیت صادرات دراین منطقه گفت: باید ازظرفیت مرزهای استان در جهت افزایش و توسعه صادرات به سایر کشورها استفاده شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.