به گزارش خبرنگار ایرنا ،علی اصغر یوسف نژاد یکشنبه در دومین همایش کشاوررزی رکن اقتصاد مقاومتی در ساری افزود : براساس قانون ، منابع یارانه نقدی باید از محل فروش حامل های انرژی نفت،گاز،بنزین، گازوئیل، آب و نان تامین شود که افزایش میزان یارانه به معنای افزایش چندین برابری قیمت فروش این منابع است.
وی پیش بینی کرد چنانچه این برنامه با هر روشی از سوی یکی از این نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری بخواهد اجرایی شود، قیمت هر قرص نان نیز به پنج هزار تومان می رسد.

** کسری 50 هزار میلیارد ریالی یارانه نقدی
نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : در حال حاضر دولت برای پرداخت یارانه نقدی سالانه با 50 هزار میلیارد ریال کسری بودجه مواجه است و این کسری از سایر منابع تامین می شود.
وی افزود : علاوه بر این ، اگر دولتی حتی بخواهد از جیب مردم منابعی را بگیرد و دوباره به آنها چندین برابر کمتر پرداخت کند ، باز هم نیاز به اجازه مجلس شورای اسلامی دارد.
یوسف نژاد گفت : مجلس شورای اسلامی قطعا اجازه نخواهد داد تا با افزایش چندین برابری قیمت حامل های انرژی ، کسی بخواهد یارانه نقدی را سه برابر کند.
عضو فراکسیون امید مجلس افزود : در حالی بعضی از نامزدها شعار چند برابر کردن یارانه ها را سر داده اند که دولت با وجود مصوبه قانونی تاکنون نتوانست به دلیل کسری بودجه یارانه نقدی سهم بخش تولید را پرداخت کند.
وی ادامه داد : بر اساس قانون باید 50 درصد از منابع هدفمندی یارانه ها برای پرداخت نقدی به مردم هزینه شود ، 30 درصد برای بخش تولید است و 20 درصد نیز در اختیار دولت قرار می گیرد تا بتواند در سایر بخش ها با پرداخت نقدی توازن برقرار کند.
یوسف نژاد اظهار داشت : تاکنون سهم 50 درصدی بخش تولید و 20 درصدی سهم دولت به دلیل کسری منابع هدفمندی داده نشده است .
وی افزود : ما باید به جای وعده پرداخت یارانه نقدی به مردم، رونق تولید ایجاد کنیم تا مردم نیاز به کمک نقدی دولتی نداشته باشند.

** سیاه نمایی عملکرد دولت در مناظره ها
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : اظهارات نامزدهای انتخابات رئیس جمهوری در مورد عملکرد دولت یازدهم انتقاد نبود بلکه سیاه نمایی بود و حرف هایی زدند که رادیوهای خارجی نیز همان سیاه نمایی را در مورد عملکرد نظام دارند.
وی اضافه کرد : ممکن است دولت یازدهم نیز همانند سایر دولت های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ضعف عملکردی در برخی حوزه ها داشته باشد و یا انتظار ما از آن بیشتر از چیزی بوده که به دست آمد، ولی نباید تمام عملکرد مثبت دولت را زیر سئوال برد.
نماینده مردم ساری در مجلس گفت : ما انتظارمان از برخی از نامزدهای رئیس جمهوری بیشتر از سایرین بود تا در بیان عملکرد دولت و نظام جمهوری اسلامی از خود انصاف به خرج دهند و دستکم اگر مسایل مثبت کارکردی را بیان نکردند ، لااقل سیاه نمایی نکنند.

** خودکفایی گندم و دیپلماسی نقاط قوت دولت
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : دولت یازدهم در شرایطی کشور را در سال 92 تحویل گرفت که تنها برای 18 روز ذخیره گندم در کشور وجود داشت و کشور سالانه به حدود 6 میلیون تن وارداتی وابسته بود.
یوسف نژاد افزود : امروز با برنامه ریزی دولت و کارکرد خوب وزارت جهاد کشاورزی ، ما نه تنها از واردات بی نیاز شدیم ، بلکه حدود سه میلیون تن تولید مازاد برای صادرات داریم و این عملکرد مثبت از سوی هیچ یک از نامزدها مطرح نشد.
او ادامه داد : علاوه بر این ، پس از چند دهه تراز بازرگانی کشور مثبت شده و صادرات ما بر واردات پیشی گرفت و این دستاورد مهمی است و نشان می دهد که سیاستگذاری دولت یازدهم براساس سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی بدرستی انجام می شود.
یوسف نژاد دیپلماسی قوی را از دیگر نقاط قوت دولت یازدهم دانست و اظهار داشت : اگر ما قدرت صادرات داریم این نشانگر دیپلماسی خارجی قوی است که انجام می گیرد.
نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود افزود : ما از انتقاد عملکرد دولت استقبال می کنیم و آن را برای پوشش نقاط ضعف و افزایش قدرت ملی نیاز داریم، ولی انتقاد با سیاه نمایی متفاوت است.

** مردم خسته از درگیری های سیاسی و جناحی
این نماینده مجلس گفت : کشور ما پس از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی به درجه ای از عقلانیت رسیده که باید واقع بینانه تصمیم بگیرد و از درگیری سیاسی و جناحی دوری کند.
وی اضافه کرد : مردم ما از درگیری های سیاسی و جناحی در کشور خسته شدند و ما برای ساختن کشور براساس برنامه ششم توسعه نیاز به همکاری و همفکری تمام نیروهای متعهد به نظام داریم و زمان آن رسیده که برای کشورداری همه همدل و همراه شویم.
یوسف نژاد با اشاره انتخابات دوازدهمین دوره رئیس جمهوری و پنجمین دوره شورای شهر در 29 اردیبهشت ماه جاری از مردم خواست تا در انتخابات شورای اسلامی و رئیس جمهوری حضور گسترده داشته باشند .
وی با تاکید بر این که انتخاب مردم محترم است ، اضافه کرد : انتخابات روز قضاوت مردمی است و مردم باید با فکر و خرد به کسی رای دهند که بتواند مشکلات کشور را رفع کند.
دومین همایش کشاورزی رکن اقتصاد مقاومتی با حضور 500 نفر از بهره برداران و مدیران بخش کشاورزی در ساری برگزار شد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** تنظیم کننده : حسن فلاحتی ** انتشاردهنده : غلامرضا مالک زاده
6982/1654 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.