رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: جشنواره انگور درسالهای آینده در ابعاد بزرگتر  برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رسول اصغرزاده، در آیین اختتامیه جشنواره انگور که در دهکده گردشگری چی چست افزود: مردم با وجود تمامی مشکلات مثل ترافیک چندساعته و ازدحام و همچنین وجود قسمتی جاده خاکی، از این جشنواره استقبال چشمگیری کردند لذا برای افزایش شور نشاط و رفاه حال شهروندان جشنواره انگور درسالهای آینده در ابعاد بزرگتر برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: دهکده ساحلی چی چست در سال های گذشته همانند یک ویرانه بود این در حالی است که هم اکنون با همت شهرداری ارومیه روز به روز مجهز و دارای امکانات مختلف شده و تبدیل به پایگاه اجتماعی شهر می شود تا عموم شهروندان بتوانند از آن استقبال کنند.

اصغرزاده اظهارکرد: زندگی مردم شهر ارومیه با انگور، شیره آن، دوشاب، کشمش، غوره، برگ دلمه و سبزه پیوند خورده است بنابراین  لازم بود که به انگور اهمیت داده شده  و با برگزاری جشنواره میان مردم و سنت های گذشتگان و آداب و رسوم آنها مجددا آشتی برقرار شود.

وی تصریح کرد: امید است در سال های آینده، جشنواره انگور به شکل دیگر و بهتر و گسترده تر از امسال برگزار شده و در سایه آن اقتصاد شهری ارومیه در سایه انگور و سایر منابع خدادادی طبیعی، گردشگری و سرمایه گذاری  در این شهر تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته صادرات انگور در ارومیه دو هزار تن بوده است بیان کرد: این در حالی است که براساس آمار سازمان جهاد کشاورزی استان این رقم در سال گذشته به ۳۰ هزار تن رسید که یکی از این علل، از اثرات برگزاری جشنواره انگور بوده است.

رئیس شورای شهر ارومیه با انتقاد از سازمان جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه مجموعه جهاد کشاورزی به عنوان سازمان متولی نسبت به جشنواره انگور کم لطفی کرد، در حالی که باید ضمن مبارزه با آفت، برای انگور بازار فروش یافت می کرد.

اصغرزاده بیان کرد: امید است که روزی شورای شهر بتواند مجوز تسهیلات بدهد تا بخش خصوصی بتواند مراکز اقامتی و هتل ایجاد کند.

در پایان آیین مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره انگور، با حضور رئیس شورای اسلامی شهر و  مدیران شهری از نفرات برتر کنکور سراسری تجیل شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.