سجاد اسفندیاری روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساینا تیموری و راشین سلطانی در بخش بانوان و امیرحسین هدایت به همراه محمد حسین شریف زاده در بخش آقایان چهار بازیکنی هستند که از این استان در لیست 21 نفره تیم ملی تفنگ و تپانچه حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی کشور بحرین برگزار می شود، ادامه داد: بازیکنان دعوت شده به اردو از 19 شهریور سال جاری به مدت 10 روز در مجموعه ورزشی آزادی حضور می یابند تا برای حضور در مسابقات جام جهانی آذربایجان و مسابقات قهرمانی جوانان – زول آلمان آماده شوند.
به گزارش ایرنا، تیراندازی آذربایجان غربی طی چند سال اخیر ملی پوشان متعددی تقدیم جامعه ورزش کشور کرده است.
سارینا قرابت نماینده ایران در بازی های آسیایی 2014 اینچئون، مهسا اروجی و الناز نقی لو دیگر تیراندازان استان در عضویت تیم ملی ایران هستند.
شهریور سال 95 نیز سعید صدری تیرانداز آذربایجان غربی در مرحله پنجم مسابقات آزاد اهداف پروازی کشور در رشته تراپ دوتایی در جایگاه نخست ایستاد.
ورزش تیراندازی یک ورزش رقابتی براساس دقت و سرعت و تصمیم گیری به موقع است که به وسیله (تفنگ، تپانچه) انجام می‌شود. تیراندازی رابطه مستقیمی با قدرت تمرکز نیز دارد به گونه ای که افراد برای بالابردن سطح تمرکز روی به تیراندازی می آورند.
مسابقات سلاح‌های تفنگ و تپانچه در مسافت‌های 10، 25، 50 و 300 متر برگزار می‌شود. برای مسافت 10 متر، از سلاح بادی استفاده می‌شود و در مسافت‌های بیشتر سلاح خفیف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مسابقات تیراندازی با تفنگ با دو سلاح تفنگ بادی و تفنگ خفیف انجام می‌شود. از جمله رشته‌های زیر:
مسابقات رسمی اهداف ثابت فدراسیون جهانی تیراندازی شامل شش ماده: تفنگ بادی 10 متر، تفنگ درازکش 50 متر، تفنگ سه وضعیت 50 متر، تفنگ استاندارد 300 متر، تفنگ درازکش 300 متر، تفنگ سه وضعیت 300 متر، مسابقات اهداف دونده در دو مسافت 10 و 50 متر است.
مسابقات تپانچه نیز با دو سلاح تپانچه بادی و تپانچه خفیف برگزار می‌شود. متداول‌ترین رشته‌های سلاح تپانچه:
مسابقات رسمی اهداف ثابت فدراسیون جهانی شامل شش ماده: تپانچه بادی 10 متر، تپانچه آتش سریع 25 متر (مردان)، تپانچه آتش مرکزی 25 متر (مردان)، تپانچه استاندارد 25 متر (مردان)، تپانچه 25 متر (زنان) و تپانچه 50 متر (مردان) است.
8135/ 2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.