حامد ولیزاده روز یکشنبه در حاشیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارومیه افزود: این مسابقات با برخورداری از تعداد بالای شرکت کنندگان و کیفیت مناسب در سطح دنیا بی نظیر است.
وی با تاکید بر اینکه در مسابقات سراسری قرآن فرصت لازم برای نخبگان قرآنی فراهم می شود تا دور هم جمع شوند، اظهار کرد: پخش زنده مسابقات بسیار عالی بوده و دسترسی مردم به این رقابت ها را تسهیل کرده است.
وی در خصوص استقبال کم مردم ارومیه از مسابقات سراسری قرآن در روزهای نخست نیز گفت: جمع قابل توجهی از مردم آذربایجان غربی از طریق کشاورزی ارتزاق می کنند و چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن با فصل برداشت محصول مصادف شده است.
وی اضافه کرد: سکوت و آرامش حاکم در سالن به قاری کمک می‌کند تا تلاوت بهتر و با کیفیت‌تری ارائه دهد و ازدحام و فضای بزرگتر باعث کاهش تمرکز و افت تلاوت می‌شود.
وی با تاکید بر برقراری ارتباط مجری مسابقات با مخاطبان، ادامه داد: برنامه ریز در محل برگزاری مسابقات چندان مطلوب نیست زیرا مجری هیچ ارتباطی با مخاطب برقرار نمی‌کند.
ولیزاده افزود: هیچ سوال قرآنی در مسابقات از مخاطبان پرسیده نمی‌شود و صلوات بعد از تلاوت نیز ضبط شده است و این موضوع باعث می‌شود تا برای مخاطب داخل سالن جذابیتی وجود نداشته باشد و رقابت‌ها را از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری دنبال کنند.
به گزارش ایرنا، حامد ولیزاده نماینده کشوردر سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بود و کسب 30 رتبه برتر در مسابقات سراسری مختلف از جمله مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران در سال 1394، مسابقات بین المللی دانشجویان جهان، مسابقات ملی دانشجویان ایران و رتبه دوم مسابقات سراسری قرائت سازمان اوقاف در مقطع شکوفه ها در کارنامه این قاری جوان کشور به چشم می خورد.
به گزارش ایرنا، مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف از یازدهم شهریور 1396 در ارومیه آغاز شده است و تا 24 همین ماه با شرکت 900 نخبه قرآنی از سراسر کشور ادامه می یابد.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.