رسول اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آذربایجان غربی 615 هزار مشترک آب شرب شهری وجود دارد که از این میزان بیش از 400 هزار مشترک مصرف متعارفی دارند.
وی ادامه داد: سرانه مصرف آب شرب بهداشتی برای هر نفر در آذربایجان غربی 130 لیتر در شبانه روز بوده که متاسفانه این رقم به 190 لیتر در شبانه روز افزایش یافته است.
وی گفت: با توجه به اینکه در 10 سال گذشته به دلیل کاهش بارندگی و کمبود منابع آب و خشکسالی با بحران کم آبی مواجه هستیم، تمامی مردم استان باید مصرف آب خود را مدیریت کنند.
وی تاکید کرد: مصرف آب در آذربایجان غربی نسبت به بسیاری از استان های کشور بیشتر است و می توان با ارتقای فرهنگ استفاده و صرفه جویی در آب شرب، زمینه کاهش مصرف در استان را فراهم کرد.
وی بیان کرد: هزینه های بسیار زیادی برای تامین و توزیع آب در کشور و آذربایجان غربی انجام می شود و هدر رفت آب توسط مشترکان موجب هدررفت هزینه های سرسام آور این بخش می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی ادامه داد: استاندارد سرانه تعریف شده برای هر نفر در شبانه روز 75 تا 150 لیتر است که این رقم بسته به اقلیم و جغرافیای منطقه متغیر است.
به گزارش ایرنا، مصرف ماهانه کمتر از 20 مترمکعب برای هر مشترک، مصرف متعارف شناخته می شود.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.