به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این هفته 140 میلیون ریال رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، 20 میلیون ریال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، 10 میلیون ریال یکی از نمایندگان مردم ارومیه و 10 میلیون ریال نیز ' وحید وکیلی' قاری برجسته اهل ارومیه در این طرح همکاری کردند.
به گفته وی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه عده کثیری از مردم نیز با استفاده از سامانه مبتنی بر تلفن همراه #114*780* در این طرح مشارکت داشته اند.
وی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی ها از هفته آینده به صورت دائم و بر خط میزان مشارکت مردم در این سامانه از طریق رسانه ها اعلام می شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای توسعه وقف قرآنی در کشور طرح ریزی و اجرا شده است، ادامه داد: در حال حاضر حدود چهار هزار و 200 وقف قرآنی در کشور وجود دارد که این میزان تنها 2 درصد کل وقف های ثبت شده است.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این تعداد وقف برای تامین هزینه های برنامه های قرآنی کافی و کارآمد نیست و برای توسعه موقوفات قرآنی یک عزم جدی نیاز است و در این راستا مشارکت مردم باید بیش از گذشته جذب شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امسال در هر استان حداقل 10 موقوفه قرآنی ایجاد می شود تا مجموع موقوفه ها تا پایان سال 1396 در کشور به 310 برسد.
وی افزود: بر اساس آخرین آمار دریافتی 25 درصد این برنامه در کل کشور محقق شده و حدود 80 وقف قرآنی ثبت شده است.
به گزارش ایرنا، چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز شنبه، 11 شهریور 1396 در ارومیه آغاز شده است و تا یکشنبه هفته آینده ادامه دارد؛ طرح وقف مشارکتی نیز همزمان با آئین افتتاحیه این مسابقات رونمایی شده است.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.