حافظ ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن افزود: وحید وکیلی، حامد ولیزاده، زینب محمدنژاد و مرتضی محمدنژاد از جمله نخبگان قرآنی هستند که در عرصه بین المللی افتخارات زیادی را نصیب کشور و استان کرده اند.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی در سال های گذشته نیز نخبه های قرآنی بسیار زیادی در این استان پرورش یافته اند که از جمله آنها می توان به محمد میرقلنج، صمد محمدپور و علیرضا عیوضی از جمله آنها هستند.
وی اظهار کرد: با وجود نخبگان قرآنی بسیار زیاد در استان هیچ وقف قرآنی در آذربایجان غربی نداریم و امیدواریم با میزبانی مسابقات سراسری قرآن شاهد وقف های قرآنی از سوی خیرین و گسترش فعالیت های قرآنی در استان باشیم.
وی ادامه داد: گسترش فعالیت های فرهنگی و قرآنی و تعمیق آموزه ها و مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی از اهداف برگزاری این مسابقات است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بیان کرد: در کنار برگزاری مسابقات سراسری قرآن، محافل انس با قرآن نیز در 15 شهر استان در حال برگزاری است که فضای آذربایجان غربی را قرآنی تر کرده است.
به گزارش ایرنا، مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف از 11 شهریورماه جاری در ارومیه آغاز شده و تا بیست و چهارم همین ماه با شرکت 900 نخبه قرآنی از سراسر کشور ادامه دارد.
آذربایان غربی در این دوره از مسابقات رتبه سوم در بخش دعاخوانی و رتبه پنجم در مدیحه سرایی را در کارنامه دارد.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.