رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : برنامه ابلاغی کشت دانه های روغنی کلزا برای استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی ۹۷- ۹۶ در حدود ۸ هزار هکتار پیش بینی شده است .

به گزارش ایسنامنطقه آذربایجان غربی اسمعیل کریم زاده در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برای کشت دانه روغنی کلزا در استان در سال زراعی ۹۷- ۹۶ ، با تاکید بر ضرورت توسعه کشت دانه های روغنی در استان افزود: توسعه کشت دانه روغنی کلزا در جهت تحقق و اجرای برنامه های اقتصادی مقاومتی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

کریم زاده افزود : توسعه کشت دانه روغنی کلزا در اراضی برای رعایت تناوب و پایداری کشت گندم اجرا می شود. در اراضی باید به کشت به موقع واستفاده از بذر و کود به اندازه کافی توجه شود تا راندمان عملکرد در اراضی زیر کشت افزایش یابد به ط.وری که امیدواریم در سال جاری از تمامی مزارع زیر کشت بالای 4تن در هر هکتار تولید داشته باشیم .

وی اضافه کرد: در سال زراعی 96- 95 دانه روغنی کلزا در سطح ۳۰۲۷ هزار هکتار از اراضی زارعی استان کشت شده بود که نسبت به سال زراعی گذشته از افزایش ده برابری برخوردار بود که در مجموع ۴۱۶۰ تن دانه روغنی کلزا از سطح این اراضی برداشت شد.

کریم زاده خاطر نشان کرد : بهترین تاریخ کشت دانه روغنی کلزا از 5 الی۱۰ شهریورماه تا هفته اول مهر ماه سال جاری است که برای امسال ۴۰ دستگاه کارنده برای کشت کلزا در سطح استان درنظر گرفته شده است .

وی ادامه داد: تمامی مطالبات کلزا کاران استان در سال زراعی 95-96 پرداخت شده است .

کریم زاده با بیان اینکه برای امسال ۴۰ دستگاه کارنده برای کشت کلزا در نظر گرفته شده است، اذعان داشت : شهرستان های عمده تولید کننده کلزا در استان به ترتیب شهرستانهای پلدشت، نقده، میاندوآب، بوکان، شاهین دژ و خوی و مهاباد هستند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.