رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : این استان پنجمین تولید کننده انگور در سطح کشور می باشد ولی از نظر کیفیت محصول در باغات داربستی مقام اول کشوری را دارد.

اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان این مطلب افزود: کشاورزان آذربایجان غربی سالانه بیش از 200 هزار تن انگور تولید می کنند و از این منظر استان دارای رتبه پنجم کشور است.

کریم زاده اظهارکرد: سطح زیر کشت باغات انگور استان 21 هزار و 266 هکتار با پیش بینی تولید 176 هزار تن است که به علت سرمازدگی زمستانه کاهش 38 درصدی میزان محصول تولیدی پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت باغ های انگور آبی 16 هزار و 800 هکتار است، گفت: حدود 7هزار هکتار از باغهای استان را باغهای مدرن تشکیل می دهد.

کریم زاده با اشاره به اینکه 90 درصد باغهای انگور استان در سه شهرستان ارومیه، میاندوآب و نقده واقع شده است، گفت: تولید محصول از باغ های آبی در سالجاری بیش از 151 هزار تن پیش بینی شده است.

وی افزود: از کل محصول تولید شده حدود 20 هزار تن در سرد خانه ها ذخیره و در خارج از فصل تولید به بازار مصرف داخلی و خارجی عرضه خواهد شد .

کریم زاده اضافه کرد: نزدیک به 30 هزار تن انگور نیز به صورت تازه خوری به بازارهای داخلی کشور و خارج از کشور صادرمی شود.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: سالانه حدود 30 هزارتن از انگور تولیدی در استان جذب صنایع تبدیلی و حدود 60 هزار تن به کشمش تبدیل می شود.

وی گفت: تولید کشمش متاثر از فروش تر انگورمی باشد اگر قیمت فروش انگور تازه خوری و یا خرید صنایع تبدیلی بالا باشد احتمال کاهش تولید کشمش زیاد است .

کریم زاده درباره سطح زیر کشت باغ های دیم استان نیزاضافه کرد: سطح بارور در این باغها چهار هزار و 500 هکتار و غیر بارور387 هکتار می باشد.

وی اضافه کرد: بیش از 95 درصد باغهای دیم استان در سردشت و مابقی در سایر شهرستان ها کشت شده است.

کریم زاده اظهار کرد: تولید باغ های انگور دیم استان 24 هزار و 600 تن پیش بینی شده که از این مقدار بیش از 70 درصد جذب صنایع تبدیلی و مابقی به صورت تازه خوری و به صورت تبدیل به فرآورده های انگور(دوشاب) به مصرف می رسد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.