مسئول نماینده ولی فقیه در دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ۳۴ناظر شرعی در استان بر ذبح قربانی ها در عید قربان نظارت می کنند. به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام مهدی ولیزاده در سخنرانی قبل از اقامه نماز عید قربان با تاکید بر ذبح قربانی ها در کشتارگاهای مجاز شهر گفت: همزمان با عید قربان ۳۴ناظر شرعی در کشتارگاها و مراکز ذبح در آذربایجان غربی بر قربانی ها نظارت می کنند.
وی با اشاره به تاکیدات فراوان در ایات و روایات مبنی بر اطعام از غذاهای حلال تصریح کرد: اگر بخواهیم در عمل به واجبات و دوری از محرمات ثابت قدم باشیم باید به خوراکی های خود دقت کنیم.
وی تصریح کرد: بیش از صد بیماری از دام به انسان منتقل می شود که  باید بمنظور حفظ سلامتی خود از ذبح دام بدون رعایت اصول بهداشتی خودداری کنیم.
 مسئول  نماینده ولی فقیه در دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه قربانی با رعایت اصول  شرعی باید ذبح شود اظهار کرد: روبه قبله بودن قربانی،یاد نام خدا در حین ذبح،مسلمان بودن ذابح،آهن بودن آلت برنده از شرایط ذبح اسلامی دام است.
وی با بیان اینکه هدف اصلی از قربانی در عید قربان،رسیدن به تقواست افزود: عید قربان روز غلبه تلکیف مداری بر غریزه بوده و ثمره اصلی عبادت اطاعت از خداوند است.
حجت الاسلام ولیزاده گفت: قربانی کردن  جز شعایر اسلام بوده و در ادیان دیگر نیز به این مساله توجه شده است.
وی گفت: برخلاف آنچه در جامعه شایعه شده، که ذبح توسط دستگاه انجام می شود، ذبح مرغ و دام ها در کشتارگاههای استان توسط ذابح شرعی نظارت و کشتار می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.