کاظم محمدی اقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین هدررفت آب در کشور 30.72 درصد بوده اما این رقم در آذربایجان غربی به 28.21 درصد رسیده است.
وی، مصرف بدون درآمد توسط روستاییان و اتلاف در مسیر انتقال و توزیع را عامل اصلی هدر رفت آب در این استان عنوان کرد و اظهار کرد: درصد تاسیسات انتقال آب در آذربایجان غربی فرسوده بوده و این فرسودگی یکی از مهمترین عوامل هدررفت آب در روستاهاست.
وی ادامه داد: همه ساله علاوه بر توسعه شبکه آب روستایی، بهبود فعالیت مجتمع های آبرسانی و شبکه انتقال در دستور کار شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار می گیرد به طوری که از ابتدای فعالیت دولت یازدهم، تاسیسات آبرسانی دز بیش از 420 روستای این استان بهبود یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی بیان کرد: ایجاد مطلوبیت مناسب در آب توزیعی از جمله مهمترین اقدامات این شرکت بوده و مطلوبیت میکروبی در آب توزیعی استان 99.2 درصد و مطلوبیت کلر باقی مانده نیز حدود 97 درصد است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 2 هزار و 839 روستا دارد که از این تعداد، 2 هزار و 200 روستا بالای 20 خانوار است و افزون بر یک میلیون و 150 هزار نفر در آنها زندگی می کنند.
افزون بر یک هزار و 800 روستای پرجمعیت در آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.