امام جمعه ارومیه گفت: دشمنان در صدد عدم حضور ایرانی ها در مراسم حج هستند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آمادگی حجاج ایرانی برای زیارت بیت الله الحرام افزود: به حمد الله با همت مسئولین نظام، زمینه حضور حجاج فراهم شده و با وجود تلاش دشمنان برای عدم حضور ایرانی ها در سرزمین وحی، امید است حجاج ایرانی باحضور قلب اعمال واجب خود را انجام وبا سلامت کامل  به میهن خود باز گردند.

وی با اشاره به اهمیت حج از دیدگاه اسلام تصریح کرد: زیارت خانه خدا برهر مسلمان که استطاعت مالی دارد واجب بوده و این حق الهی را باید بجای اورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: برخی در فضای مجازی برعلیه حج مطالبی را نشر می دهند و اینکه چرا باید پول مسلمین به جیب وهابی ها ریخته شود در حالی که اینان برخلاف احکام الهی حرکت می کنند.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه نباید خانه خدا از زائران خالی شود اظهار کرد: حجاج بهتر است قبل ازعزیمت به خانه خدا، به دیدار دوست و اشنا و افرادی که حقی بر ذمه اوست رفته و طلب حلالیت کند و در پرداخت وجوهات شرعی از جمله خمس کوتاهی نکنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری گفت: در نظام اسلامی برخلاف نظام سرمایه داری رای مردم به تنهایی عامل مقبولیت برای رئیس جمهور بوده وبا اجرای تنفیذ توسط ولی فقیه و تایید رای مردم،رئیس جمهور  مشروعیت نیز می یابد.

حجت الاسلام قریشی بااشاره به توصیه های معظم له به مسئولین نظام و اعضای کابینه دولت دوازدهم  اظهار کرد: عدم غفلت از دشمن،حل مشکلات مردم، ایستادگی در مقابل سلطه طلبان و تعامل با دنیا به شرط عدم زیر سلطه قرار گرفتن کشور توسط بیگانگان بخشی از جهت گیری های ولی فقیه نسبت به دولت و مسئولین نظام بوده تا در راستای ابادی، حفظ استقلال و عزت  کشور حرکت کنند.

امام جمعه ارومیه ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: حضور امام رضا در ایران سبب قدرت یافتن تشیع و تثبیت بیش از پیش احکام ودین شد.

وی گفت: حضور امام هشتم در کشور ما درزمان حیات سرشار از خیرو برکت بوده و بواسطه حضور ایشان کشور از بسیاری از بلا در امان مانده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه ارزشمند عقل و اندیشه در دین اسلام تصریح کرد: در روایات متعدد جهل مقابل عقل قرارداشته و افراد عاقل نزد خداوند جایگاه والایی دارد.

وی با بیان اینکه اسلام دین تعقل است گفت: ارزش عبادت فرد عاقل بیشتر از ارزش عبادت فرد جاهل است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.