معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت از افزوده شدن 24 هزار تخت بیمارستانی به تخت های بیمارستانی کشور خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد هادی ایازی در دومین همایش خیرین عرصه سلامت با اشاره به فعالیت دولت یازدهم در عرصه سلامت و اهتمام ویژه وزرای قبل در شکل گیری مجمع خیرین سلامت گفت: هدفگذاری وزارت بهداشت بر اضافه نمودن ۲۱ هزارتخت بیمارستانی بوده که این تعداد به ۲۴هزار تخت بیش از هدف گذاری رسیدو ۴۵هزار تخت بیمارستانی تعمیر شده است.

وی ادامه داد: در روستاهای محروم کشور ۲هزار خانه سلامت مرکز جامع با مشارکت خیرین ساخته شده است

ایازی  مقوله سلامت را از مسائل مهم مورد توجه دولتها عنوان کرد و افزود: با وجود احساس مسئولیت دولت در عرصه سلامت نیازمند مشارکت مردم در توسعه زیر ساختی حوزه سلامت هستیم.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به حضور و مشارکت خیرین سلامت در نقاط مختلف کشور افزود: بخش قابل توجهی  از احداث ۳4۰مرکز بهداشتی آذربایجان غربی با همت خیرین سلامت انجام می شود.

وی بابیان اینکه ۸۷۵خیریه سلامت در کشور فعالیت دارند تصریح کرد: اداره ۴۰۰درمانگاه توسط خیرین، احداث ۴۲بیمارستان به همت خیرین انجام شده است.

ایازی با اشاره به وجود ۶۲۰سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت اظهار کرد:  طی سال جاری شبکه ملی سازمان مردم نهاد در حوزه سرطان با حضور ۶۴سازمان مردم نهاد و خیریه سلامت راه اندازی شده است.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت با بیان اینکه ۳۵۰هزار بیمار سرطانی در کشور وجود داشته و سالانه ۹۰هزار بیمار به این تعداد اضافه می شود گفت: دولت بتنهایی قادر به تامین منابع نبوده و تنها از طریق مشارکت مردمی قادر به حل دغدغه های این حوزه خواهیم بود.

وی با اشاره به گروههای جهادی و داوطلب در عرصه سلامت افزود: ۲۱۲گروه جهادی در تقاط محروم خدمت رسانی میکنند.

ایازی گفت: ۸۰ کیلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم با همکاری خیرین و دندانپزشکان داوطلب توزیع شده که خدمتی ارزنده دراین حوزه محسوب می شود.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به حضور گسترده خیرین در عرصه سلامت اظهار کرد: باید در توسعه زیرساختهای سلامت فرهنگسازی سده و برای حضور گسترده  مردم در این عرصه گام های جدی تری برداشته شود.

وی بیان کرد: نباید فعالیت خیرین تنها به توسعه مراکز درمانی منوط شود بلکه توسعه مراکز پیشگیری و درمانی و مدیریت سلامت نیز حایز اهمیت است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.