مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: در سه ماه نخست سال جاری، ۱۸ هزار و ۴۷۸ واحد خون در آذربایجان غربی اهدا شده است.

مجتبی قهرمان رضاییه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، اظهار کرد: در سه ماه نخست سال ۹۵، ۱۷ هزار و ۸۲۹  واحد خون در آذربایجان غربی اهدا شده بود که نسبت به زمان مشابه سال جاری، شاهد افزایش چهار درصدی اهدای خون در آذربایجان غربی هستیم.

وی با اشاره به تفکیک آمار اهدای خون در شهرستان‌های آذربایجان غربی افزود: میزان اهدای خون در ارومیه ۹ هزار و ۱۸۵ واحد خون، میزان اهدای خون در خوی، ۲هزار و ۶۵۲ واحد، و همچنین ۶ هزار و ۶۵۰ واحد بوده است.

وی ادامه داد: ۹ هزار و ۳۵۲ نفر از اهدا کنندگان آذربایجان غربی، به صورت مستمر اقدام به اهدای خون می‌کنند که بیش از ۵۱ درصد از کل اهدای خون استان را شامل می شود.

قهرمان رضاییه عنوان کرد: میزان اهدای خون توسط مردم آذربایجان غربی، در سه ماه نخست سال جاری مطلوب بوده و نیاز های خونی استان را پاسخگو می باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به میزان اهدای خون، در سه ماه نخست سال جاری، آذربایجان غربی رتبه یازدهم را در بین استان های کشور دارا است.

وی تاکید کرد: اهدای خون، یکی از کار های خیر و از بهترین هدیه‌هایی است که می‌توان برای بیماران در نظر گرفت و اغلب مردم، توان مشارکت در این امر خیر را دارند.

مدیر کل انتقال خون آذربایجان غربی عنوان کرد: از تمام خدمت‌گزاران و فعالان اهدای خون تشکر کرده و امیدوارم تمام نهادها و مسئولان، با اهدای خون، فرهنگ اهدای خون را در جامعه نهادینه کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.