به گزارش ایرنا، ابراهیم جلیلی روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید منطقه آزاد ماکو افزود: بانک ها در احیای واحدهای تولیدی راکد بیشترین نقش و کاربرد را دارند و باید از ظرفیت آنها به بیشترین میزان بهره برد.
وی با بیان اینکه با استفاده از اعتبارات ملی در تلاش برای احیای 100 درصدی واحدهای اقتصادی هستیم، اظهار کرد: یکی از عمده مشکلات اقتصادی این منطقه استفاده نکردن از پتانسیل معادن است که در همین راستا آسیب شناسی لازم انجام شده و درصدد ریشه کن کردن این مشکل هستیم.
وی اطلاع رسانی و آموزش صاحبان صنایع و تولید کنندگان را در خصوص مزایا و قوانین منطقه آزاد ضروری دانست و ادامه داد: تولیدکنندگان و مدیران واحدهای تولیدی بدون اطلاع از قوانین، توانایی لازم برای توسعه واحد اقتصادی خود را نخواهند داشت.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری ماکو شفافیت در برنامه ها و اقدام ها را از سیاست های این منطقه خواند و افزود: از ابتدای دولت یازدهم تلاش شد شفافیت و جهت گیری صادراتی در راس فعالیت های مدیران این منطقه قرار گیرد و تاکنون تمامی عملکرد مالی این سازمان توسط حسابرسان تایید شده است.
به گزارش ایرنا، در این نشست کمبود نقدینگی، عدم وصول مطالبات، تقسیط بیمه کارگران، اعطای تسهیلات کم بهره و عدم همکاری برخی از دستگاه های خدمات رسان از عمده مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی این منطقه بیان شد.
منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
3214/ 2093 ** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.