مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون دفترچه بیمه سلامت در استان صادر شده است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی نادرنانبخش صبح امروز در افتتاحیه پانزدهمین  اجلاس مدیران ارشد سازمان  بیمه سلامت ایران که درهتل آنا ارومیه برگزار شد با اشاره به تعداد دفترچه های صادر شده بیمه سلامت گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۴۳ هزار جلد دفترچه صادر شده است.
وی گفت: از یک هزار و ۴۲۰ موسسه در استان، یک هزار و ۲۸۴ یعنی با ۹۱ درصد با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند.
نانبخش با بیان اینکه ۱۷۴ مرکز بهداشتی درمانی با ۳۴۴ پزشک عمومی و ۵۲ ماما تحت پوشش بیمه روستایی ارایه خدمات می دهند گفت:   از ۳میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۲میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند.
مدیرکل بیمه سلامت اذربایجان غربی با اشاره به اینکه رتبه آذربایجان غربی از لحاظ درصد تحت پوشش در کشور رتبه ۱۰ را دارد افزود: از لحاظ تعداد بیمه شدگان رتبه ۷ کشور را کسب کرده است.
وی با اشاره به هزینه های درمانی بیمه شدگان آذربایجان غربی سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته ۵۶۵ میلیارد تومان هزینه بیمه شدگان استان بوده که این رقم در بخش دولتی ۴۳۷ میلیارد تومان است.
نانبخش با بیان اینکه هزینه های سطح یک روستایی در استان بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان است افزود: هزینه پرسنلی بیش از ۵۹ میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان و هزینه های غیرپرسنلی بیش از ۴۹ میلیارد تومان است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.