عباس آخوندی روز پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری در ارومیه افزود: حل مساله شهر اصلی ترین بحث در مباحث مسکن است و تنها با ساختن ساختمان ها مسایل شهری حل نمی شود.
وی اضافه کرد: شهرها مسایل زیربنایی بسیاری از جمله مسایل اجتماعی، فرهنگی دارند و باید به دنبال چگونگی ارائه خدمات شهری بهتر به شهروندان باشیم.
وی اظهار کرد: مخاطبان اصلی بخش مسکن کشور شامل حاشیه نشین ها، ساکنان بافت فرسوده شهری و خانه اولی ها هستند که برای تامین مسکن آنها باید سیاست گذاری های جدیدی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه هدف دولت در ستاد بازآفرینی شهری در سطح ملی و استانی کمک به حل مشکلات این سه گروه بوده است، ادامه داد: در صورت حل مشکل این اقشار جامعه به ارتقای جدیدی در سطح زندگی شهری دست می یابد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: باید در کنار طرح جامع و تفصیلی شهرهای مختلف کشور، طرح باز آفرینی را برای حل مساله محلات در دستور کار قرار دهیم چراکه در غیر این صورت مشکلات شهری حل نمی شود.
آخوندی افزود: داشتن برنامه و راه حل ویژه برای تک تک محلات لازم بوده و در نظام برنامه ریزی کشور نیز باید این را مورد توجه قرار داد و برای آن ردیف بودجه ای تعریف کرد.
وی با اشاره به وجود روستاهای اقماری در برخی شهرهای آذربایجان غربی اضافه کرد: در شهرستان های مهاباد و ارومیه می توان برخی از این نوع روستاها را با مدیریت شورای برنامه ریزی و توسعه وارد محدوده منفصل شهری کرد.
وی به وجود یک هزار و 500 اثر تاریخی و گردشگری در آذربایجان غربی اظهار کرد: این استان در حوزه تمدن شهری دارای سابقه تاریخی پرباری است که می تواند تبدیل به یک منطقه اصلی در جذب گردشگر شود.
به گزارش ایرنا وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه با هدف شرکت در بیستمین اجلاس نظام مهندسی ساختمان وارد ارومیه شده و امروز پنجشنبه جلسه ستاد باز آفرینی شهری در ارومیه به ریاست وی تشکیل شد.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.