به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان از صبح امروز در ارومیه آغاز شد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ تخصصی ترین مرجعی عمرانی در کشور
فرج الله رجبی گفت: اینک که در آغاز دهه سوم فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان هستیم، جا دارد با تغییر رویکردها و جهت گیری های تخصصی و به پشتوانه اعضای فعال و مختصص این نظام در سراسر کشور به تخصصی ترین مرجع عمران و مهندسی کشور تبدیل شود.
وی همچنین با اشاره به رکود اقتصاد در بخش مسکن گفت: می توان این شرایط سخت را به فرصتی بدل که در آن سازمان نظام مهندسی ساختمان با تغییر رویکردها در حوزه ساخت و ساز رونق را به بخش مسکن بازگرداند.

انتخاب رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی بعنوان رئیس هیئت رئیسیه بیستمین اجلاس
رمضانی دبیر اجرایی بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهدسی ساختمان نتایج رای گیری هیئت رئیسه بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی کشور را اعلام کرد:

رئیس: جعفر هاشم زاده (آذربایجان غربی)
نائب رئیس: حسین پوراسد (فارس)
دبیر: اسدی (خراسان رضوی)
ناظران : اژدری مقدم (سیستان و بلوچستان) مزینانی (خراسان رضوی)

افزایش مهندسان عضو فاقد پروانه در سازمان نظام مهندسی نگران کننده است !
حامد مظاهریان در بیستمین اجلاس هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان گفت: پس از ۲۲ سال تلاش حرفه ای در سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، اکنون اعضای سازمان نظام مهندسی کشور به ۴۵۹ هزار نفر رسیده است که از این تعداد عضو، ۲۴۲ هزار نفر بدون پروانه فعالیت هستند و تنها ۲۱۷ هزار نفر با پروانه فعالیت می کنند.
معاون امور مسکن وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم بازتعریف رابطه نظام با مردم و مهندسان عضو بازنگری در رویکردها سیاستگذاری ها را از یکسو و جدیت در رعایت مقررات ملی ساختمان را از سوی دیگر دو اصل مهم در خروج سازمان از وضعیت فعلی عنوان کرد.
او با اشاره به اهمیت ایجاد روابط عمومیِ تخصصی در دل سازمان نظام مهندسی گفت: ارتقا دانش عمومی مردم در زمینه مسکن و افزایش دانش آنها در مورد مقررات ساخت می تواند در احقاق حقوق ایشان و کیفیت بخشی به فعالیت های عمرانی در جامعه اثر گذار باشد.
معاون امور مسکن وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جایگاه نظام مهندسی، در تعامل با حاکمیت به عنوان نماینده مردم گفت: آگاهی مردم از قوانین و همچنین میزان اثرگذاری سازمان در سیاستگذاری های کلان کشور می تواند بر پیشرفت برنامه های توسعه اجتماعی در جامعه اثر گذار باشد.
مظاهریان دفاع از حق شهروندان در حوزه ساخت و ساز مسکن را وظیفه سازمان نظام مهندسی دانست و بر لزوم ایجاد رابطه عمیق میان سازمان و دانشگاه، تقویت فضای گفتگو میان سازمانی، ساختارمند سازی روند دفاع از حقوق مردم، ارائه خدمات با کیفیت، ایجاد بازار کار جدید برای مهندسان عضو و دفاع و عمل به اصول حرفه ای تاکید کرد.

آرزوی طول عمر برای ساختمان های ایران
منصور بهادری در بیستمین اجلاس در حالِ برگزاریِ سازمان در هتل آنا ارومیه، میانگین طول عمر ساختمان های ایران را 25 تا 30 عنوان کرد و گفت: این طول عمر در کشورهای پیشرفته جهان تا 100 سال هم می رسد.
دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور جوان مرگ شدن ساختمان ها در ایران را تلخ و وابسته به عملکرد تمام ارگان های ذیربط دانست و گفت: ورود تکنولوژی های نوین و تقویت سیستم آموزشی در دانشگاهها و مراکز فنی و حرفه ای در کنار نقش نظارتی سازمان نظام مهندسی ساختمان می تواند طول عمر را به ساختمان های ایران نیز به ارمغان آورد .
او امضای تفاهمنامه همکاری با معاونت بهینه سازی ریاست جمهوری و تفاهمنامه با دانشگاهها و مراکز فنی و حرفه ای را از عملکردهای مثبت هیئت رئیسه فعلی سازمان نظام مهندسی کشور ارزیابی کرد.

گزارش: سینا پسران افشاریان

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 699636
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.