به گزارش ایرنا دبیر اجرایی دومین همایش گیاهان دارویی آذربایجان غربی روز سه شنبه در این همایش گفت: 200 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که از این تعداد، آثار 140 نفر در قالب 152 پوستر و 16 سخنرانی در همایش پذیرش شد.
امیر رحیمی افزود: کشاورزان پیشرو، صاحبان صنایع عرق کشی و کارشناسان جهاد کشاورزی از شرکت کنندگان در این همایش هستند و برقراری ارتباط بین صاحبان سرمایه و کارشناسان این بخش از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.
وی با اشاره به محورهای برگزاری این همایش نیز گفت: کاربرد دانش بومی برای کشت دیم گیاهان دارویی، روش های نوین در دیم کاری گیاهان دارویی، بذر و نهال گواهی شده گیاهان دارویی از محورهای مهم در این همایش به شمار می رود.
رحیمی اضافه کرد: تولید ارگانیک گیاهان دارویی در شرایط دیم، کشت مخلوط گیاهان دارویی، مرتعی و زراعی از سایر محورهای این همایش ملی است.
به گزارش ایرنا این همایش به مدت یک روز و با حضور علاقه مندان به گیاهان دارویی و کارشناسان در 2 بخش مقالات، سخنرانی و پانل های تخصصی به مدت یک روز صبح و بعد از ظهر در دانشگاه ارومیه برگزار شد.
در بخش جنبی این همایش نیز نمایشگاهی کوچک از فرآورده ها و عرقیات گیاهی تولیدی آذربایجان غربی در غرفه ها تشکیل شد؛ آذربایجان غربی از استانهای مستعد برای کشت و فراوری گیاهان دارویی است.
بارش سالانه 300 تا 450 میلیمتر باران در استان توانسته است تا شرایط مطلوبی را برای رشد گیاهان مختلف در استان فراهم کند.
گیاهانی مانند شیرین بیان، بابونه، هندوانه کوهی، پنیرک، چای کوهی، گل ختمی، و صدها گیاه دیگر از جمله ظرفیتهایی است که در بخش گیاهان دارویی استان و به طور طبیعی در رویشگاه های آذربایجان غربی وجود دارد؛ به گفته کارشناسان یکهزار و 200 گونه گیاهی در این استان وجود دارد.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.