فرماندار ارومیه گفت: باید تمامی دستگاه ها به مشکلات فرهنگی و اجتماعی مناطق کم برخوردار در راس برنامه های خود توجه جدی داشته باشند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، عباس حسن خانی در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان ارومیه که صبح امروز با حضور مسئولین ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: حل مشکلات فرهنگی  و عمرانی  مناطق کم برخوردار به خصوص منطقه چلوچاپان با بیش از ۱۵ هزار نفر جمعیت که جدیدا جز بافت شهری محسوب شده است باید در راس فعالیت های دستگاه های ذی ربط قرار گیرد.
وی ادامه داد: متاسفانه در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین از جمله ریحان آباد، اسلام آباد و چلوچاپان به‌دلیل نبود فضای خالی و مناسب مکان های آموزشی و فرهنگی تعبیه نشده است که باید به زودی در راستای تاسیس فضاهای آموزشی اقدامات لازم انجام شود.
حسن خانی با بیان اینکه باید به منظور حل مشکلات مناطق حاشیه نشین از امکانات مناطق برخوردار بهره گیری شود خاطر نشان کرد: سریعا باید جلسه کارگروه تامین فضاهای آموزش در ارومیه تشکیل شده و موضوع مشکلات مناطق حاشیه نشین به طور جد مورد مورد بررسی قرار گیرد.
در این جلسه محمد مجرد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ استان نیز اظهار کرد: با تراکم جمعیت بالا و عدم امکانات کافی و فضاهای آموزشی در مناطق حاشیه نشین گنج آباد و چلوچاپان فقط یک مدرسه ۵ کلاسه در گنج آباد برای دانش آموزان در دوشیفت برای دختران و پسران و مقاطع ابتدایی و  متوسطه فعالیت میکند که برای جمعیت عظیم دانش آموزان فضای بسیار ناچیزی است و جدیدا توسط خیرین مدرسه ساز این مدرسه از ۵ کلاسه به ۷ کلاسه ارتقا یافته که باز مشکلی را حل نمیکند.
وی تصریح کرد: کمبود اعتبار اختصاص یافته به فضاهای آموزشی مناطق کم برخوردار و عدم وجود وسایل نقلیه برای ایاب و ذهاب دانش آموزان در این مناطق از مشکلات اصلی است.
در ادامه قهرمان اشرف نجف آباد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۱ استان نیز با بیان اینکه بیش از یک هزار ۵۰۰ دانش آموز در مناطق حاشیه نشین اسلام آباد و ریحان آباد وجود دارد اذعان کرد: تا کنون توانسه ایم بخشی از مشکلات کمبود فضاهای آموزشی را از طریق کمک خیرین مدرسه ساز حل کنیم اما وجود دوبرابری ورودی در مدارس نسبت به خروجی آنها در بین داش آموزان از مشکلات جدی قابل توجه در این مناطق است.
در این جلسه لطیف نقی پور، مدیر عامل بهسازی و نوسازی شهرداری ارومیه نیز گفت: در سال ۹۴ حل مشکلات مناطق کم برخوردار با تاخیر و به کندی انجام می شد اما هم اکنون با موضوعی کردن موارد قابل بررسی سعی در مضاعف کردن تلاش های خود در راستای حل مشکلات این مناطق کرده ایم.
وی در خصوص تاسیس فضاهای سبز و حمل و نقل عمومی تصریح کرد: سال گذشته حدود ۶۰ تاکسی توسط تاکسیرانی استان به مناطق سکونتگاه های غیررسمی اختصاص یافته بود اما به دلیل عدم استفاده مردم از وسایل نقلیه عمومی تاکسی رانان به ترک این محل ها پرداختند همچنین، در خصوص تاسیس فضاهای سبز نیز با کمبود فضای خالی و مناسب مواجه هستیم که امیدواریم با تلاش های مضاعف و همکاری دستگاه های متولی این مشکل را نیز حل کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.