به گزارش ایرنا علیرضا رادفر روز شنبه در آئین افتتاح سی و چهارمین دوره مسابقات ملی دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی کشور در ارومیه افزود: بستر توسعه همه کشورها آموزش و پرورش است که در کشورمان از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده ولی باید به فکر استفاده بهینه از سرمایه های موجود در زمینه های مختلف به ویژه ورزش باشیم.
وی اضافه کرد: باید برای توسعه کشور به آموزش و پرورش نگاه مضاعف داشت چرا که بستر توسعه در همه عرصه های کشور نیازمند نگاه ویژه به این بخش مهم است.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی در رشته های گوناگون قهرمانان ملی، آسیایی و جهانی دارد، گفت: سیامند رحمان به عنوان یکی از قدرتمندترین مردان دنیا با رکورد بی سابقه در رشته وزنه برداری معلولان و جانبازان جهان پرورش یافته در این استان است.
فرشید ارمیان رئیس فدراسیون ورزشی دانش آموزی کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: امسال مسابقات ورزشی دانش آموزی در 15 رشته در 11 استان کشور برگزار می شود.
وی اظهار کرد: نگاه اولیه در فدراسیون پرورشی و پس از آن رویکردمان سلامت عمومی است.
وی بیان کرد: استعدادیابی در مسابقات به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است و پس از مسابقات جشنواره ویژه استعدادهای مسابقات هم برگزار می شود.
فریدون سید مصطفوی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم در این آیین گفت: آنچه که در سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش آمده با مسابقات ورزشی نهادینه شده است.
وی بیان کرد: این مسابقات با ساده ترین ابزار شور و نشاط خاصی در بین دانش آموزان ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: در مسابقات کشوری که در سطح کشور برگزار می شود، تمامی فدراسیون های ورزشی برای تغذیه سطوح ملی سال های آتی اقدام به استعداد یابی می کنند.
وی اظهار کرد: آذربایجان غربی با برگزاری این مسابقات تمامی نیازهای لازم برای ایجاد فضای آرامش ورزشی را با حضور یک هزار و 800 ورزشکار به متولیان برنامه ریزی نشان داد تا در آینده این کمبودها جبران شود.
به گزارش ایرنا سی و چهارمین دوره از مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی کشور با حضور یکهزار و 800 نفر در ارومیه از 15 تا 27 تیرماه برگزار می شود.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.