صلاح الدین حقگویی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این کشاورزی بوکانی که 'سید محمد حسینی ' نام دارد با این میزان رکورد تولید، به عنوان گندم کار نمونه دیم در استان آذربایجان غربی در سال زراعی جاری معرفی شد.
وی با بیان اینکه این کشاورز بوکانی به عنوان گندم کار نمونه دیم کشوری نیز معرفی شده است، اظهار کرد: وی از مجموع 45هکتار زیر کشت گندم 243تن گندم برداشت کرده است.
حقگویی ادامه داد: با وجود کاهش بارندگی در سال زراعی جاری این کشاورز توانست با راهنمایی کارشناسان و مروجان ترویج این مقدار گندم را برداشت کند.
وی اضافه کرد: تولید کننده برتر بوکانی توانسته با استفاده از اصول کشاورزی حفاظتی و اداوات حفاظتی خاک ورزی و انجام آزمایش خاک و استفاده از کودهای آلی و شیمیایی به این میزان تولید گندم دست پیدا کند.
این کشاورز بوکانی در خصوص موفقیت خود در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، خاطرنشان کرد: به توصیه های مروجین کشاورزی، زمان کاشت، داشت و برداشت را به صورت اصولی و دقیق به اجرا گذاشتم.
سید محمد حسینی ادامه داد: در زمان کشت از بذر رقم آذر 2مادری و در هر فصل 100کیلو کود اوره و فسفات در هر هکتار و علاوه بر آن کود حیوانی نیز در کشت آن استفاده کرده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان بوکان یکی از قطب های مهم کشاورزی در استان آذربایجان است و به انبار غله این استان مشهور است.
سالانه 600هزار تن محصولات باغی و زراعی در شهرستان بوکان تولید و 60هزار هکتار به کشت غلات اختصاص پیدا می کند.
شهرستان بوکان با داشتن 110 هزار هکتار زمین زراعی و باغی از بزرگترین مناطق تولید محصولات دیم در آذربایجان غربی است.
شهرستان بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7510/3093**خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.