مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی بر اجرای طرح توانمند سازی عشایر استان تاکید کرد.

بهرام زینال‌ زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: برای توانمند ساختن عشایر آذربایجان غربی باید به آموزش های فنی و حرفه ای تمرکز بیشتری کردکه به همین منظور کلاس های خیاطی، فرش بافی، لوله کشی و سیم کشی ساختمان برای افزایش مهارت و توانمندی عشایراستان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تسهیلات فراهم شده برای عشایراستان افزود: اداره امور عشایر آذربایجان غربی با دارا بودن 6 اداره ، 3 نمایندگی و 7 رابطبه عشایر استان خدمات مطلوبی را جهت شتاب بخشی به آموزش و پرورش و درمان و عمران و آبادانی مناطق عشایر نشین ارائه می کند.

زینال زاده جامعه عشایری را جامعه ای مولد و پویا دانست و تصریح کرد: هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی است، کارگاهی که در راستای اقتصاد مقاومتی به فعالیت می پردازد.

وی با بیان اینکه عشایر آذربایجان غربی با 15 هزار و 599 خانوار و جمعیتی بالغ بر 103 هزار و 927 نفر در 16 شهرستان آذربایجان غربی زندگی میکنند اظهار کرد:  با داشتن 2 میلیون واحد دامی، 25 درصد از محصولات دامی استان را عشایر منطقه تولید می کنند.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی با اشاره به کوچ عشایر استان به مناطق ییلاقی در این ایام گفت: بیش از 90 درصد کوچ عشایر درون استان و 10 درصد خارج از استان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته جهت بهبود اقتصاد و معیشت عشایر استان، 48 میلیارد ریال تسهیلات ارائه شده است خاطر نشان کرد: 530 میلیون ریال کمک بلاعوض به صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری تخصیص یافته و همچنین سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، به منظور ایجاد اشتغال تعدادی از زنان عشایر میاندوآب مبلغ 10 هزار کمک بلاعوض داشته است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.