سردار عابدین خرم روز دوشنبه در آیین افتتاح اردوهای جهادی در ارومیه افزود: اقدامات بسیار خوبی در راستای عمران روستاها و مناطق محروم استان توسط جوانان بسیجی بدون هیچ چشمداشت مادی صورت گرفته و رضایت بسیاری از روستانشینان را نیز موجب شده است.
وی اضافه کرد: بسیج سازندگی و حرکت های فرهنگی نظیر این حرکت حاصل یک تفکر و ایده انقلابی است و باید برای ماندگاری آن در جامعه تلاش شود.
وی بیان کرد: اثر فرهنگی این اقدام جهادی بسیار با اهمیت تر از خود این اقدام بوده و باید در اذهان ماندگار شود.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اظهار کرد: جوانانی که به مناطق محروم استان اعزام می شوند باید در کنار کار جهادی، اخلاق حسنه و افکار انقلابی و معنویات را نیز به جوانان و نوجوانان منطقه منتقل کنند.
سردار خرم اظهار کرد: مسایل فرهنگی دارای ارزش و اهمیت بسیار است و باید مسئولان استان در راستای ارج نهادن به خدمات جوانان در قالب اردوهای طرح هجرت و بسیج سازندگی اقدام به حضور در این مناطق و بازدید از عملکرد آنها کنند.
وی بیان کرد: برای پرهیز از اقدامات جزیره ای هماهنگی های لازم در استان انجام شده و بسیجیان نیز باید در انجام کامل کارها دقت کنند.
نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: اردوهای جهادی تنها کار عمرانی نبوده و کارهای فرهنگی نیز در کنار آنها انجام می شود.
حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی با تاکید بر تداوم کارهای فرهنگی اضافه کرد: کار جهادی و در کنار آن کارهای فرهنگی می تواند در ارتقای روحی و معنوی انسانها موثر باشد.
وی ادامه داد: حرکت های جهادی به برکت نظام اسلامی انجام می شود و مسیری معنوی و ارزشمند است.
وی گفت: چهره خدمات رسانی در دوره های مختلف می تواند متفاوت باشد و امروز این خدمات رسانی در قالب بسیج سازندگی است.
احمد رحمانی مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این آیین اظهار کرد: هدف از اجرای طرح هجرت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، کارآفرینی، تقویت حس مسئولیت پذیری و محرومیت زدایی است.
وی کسب دانش، بینش و مهارت آموزی در بین جوانان را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی ها امسال این اردوها در شهرهای مختلف استان در بخش های اردوهای جهادی، اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و طرح های محرومیت زدایی اجرا می شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته در قالب طرح هجرت هشت هزار و 500 نفر در مناطق محروم آذربایجان غربی حاضر شدند، اظهار کرد: امسال نیز بسیج سازندگی آمادگی دارد در بخش های مختلف کشاورزی، دامداری، منابع طبیعی، بهداشت، محیط زیست، دامپزشکی و عمرانی با ادارات و نهادهای خدمت رسان همکاری لازم را داشته باشد.
رحمانی افزود: سال گذشته 480 تیم سازندگی راهی مناطق محروم شد که امسال پیش بینی می شود این تعداد به بیش از 500 تیم برسد.
وی بیان کرد: بسیجیان شرکت کننده در طرح توانستند در 340 روستا و 200 مدرسه اقدام به ارائه خدمات کنند.
به گزارش ایرنا، اردوهای طرح هجرت هر ساله با حضور دانشجویان و دانش آموزان بسیجی دختر و پسر برای بهسازی، مرمت و زیباسازی مدارس و نیز مناطق محروم در سطح کشور برگزار می شود که با عث خود سازی آنها در این اردو ها می شود.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.