رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس گفت: اولین فستیوال ورزش های بیلیاردی برای نخستین بار در آذربایجان غربی برگزار می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی هاشم اسکندری در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: اولین فستیوال ورزش های بیلیاردی با عنوان یادواره 12000 شهید آذربایجان و همچنین شهیدان حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی در سی ام تیر ماه سال 96 لغایت 10 ام مرداد ماه در استان برگزار می شود.

اسکندری در خصوص وضعیت بیلیارد کشور در سطح بین المللی بیان کرد: سطح این رشته با اقداماتی همچون دعوت از مربی های بین المللی و سرمایه گذاری های صورت گرفته در سطح مناسبی است به نحوی که در بخش مردان در رنکینگ جهانی مقام دوم و در بخش بانوان مقام نهم قرار دارد و همچنین 64 مدال بین المللی و 2 سهمیه ورودی به مسابقات در این رشته به دست آمده است.

وی بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه هایی که با وزارت علوم برای برگزاری مسابقات دانشجویان و اساتید صورت گرفته بود این مسابقات برگزار گردید و همچنین با مذاکراتی که با وزارت آموزش و پرورش نیز انجام گرفته به زودی با این ورزات خانه نیز برای برگزاری مسابقات در مدارس و استعداد بابی تفاهم نامه ای به امضا خواهد رسید.

اسکندری افزود: در 30 استان کشور این فدراسیون فعال بوده و 1700 مجموعه ورزشی بیلیارد و بولینگ و بولس در حال حاضر در حال فعالیت دارند و حدود 182 مجموعه نیز در حال دریافت مجوز هستند.

وی با تاکید بر این که تمامی ورزشکارانی که در مسابقات بین المللی شرکت می کنند باید از موازین جمهوری اسلامی تبعیت کنند تصریح کرد: برخی از ورزشکاران که در این مسابقات شرکت نمودند ولی عدم توجه به این نکات از طرف آنان سبب محرومیت هایی از سویی فدراسیون گشته که باید ورزشکاران ازاین به بعد به این نکات توجه بیشتری داشته باشند.

اسکندری با اشاره افکار نادرست عمومی مینی بر این که این ورزش اغلب برای قشر مرفه جامعه است اظهار کرد: بر خلاف تصور اغلب مردم قهرمانان و علاقه مندان به این ورزش بیشتر از قشر متوسط و متوسط به پایین جامعه می باشند.

وی در خصوص مجوز های صادر شده برای پخش تلویزیونی این مسابقات در صدا سیما جمهوری اسلامی گفت: مجوز های لازم برای پخش آن صادر گردیده و به زودی شاهد پخش این مسابقات از شبکه های سه و ورزش خواهیم بود.

رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس در خصوص وضعیت آذربایجان غربی در سطح کشور تصریح کرد:  استان با توجه به برنامه اجرا شده، هم اکنون در موقعیت مناسبی قرار دارد به نحوی ا مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

همچنین دبیر فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس گفت: کمیته بولس از سال گذشته فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرده و نسبت به دو رشته دیگر همگانی تر بوده و امکان المپیکی شدن این رشته ورزشی در آینده نیز وجود دارد.

رحیم جنت نیا افزود:در طی چند روز گذشته تیم بولس پیوند اعضا ایران مقام دوم جهان را به خود اختصاص داده است.

در ادامه رئیس هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس آذربایجان غربی گفت: شاهد تحولات گسترده ای از زمان حضور  چمن گلی در ورزش استان بودیم که از رتبه چهارمی به مقام اول در سال 94 و مقام دومی در سال 95 صعود کردیم.

رزمجو افزود: بر اساس برنامه ریزی های که این هیئت ورزشی برای 4 سال آینده در نظر گرفته به 3 قسمت استعداد یابی، همگانی و در نهایت بخش قهرمانی توجه ویژه ای باید صورت گیرد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.