اکبر حسن بکلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 نوع شرکت تولید و توزیع برق در کشور فعالیت دارد و این استان در بین 39 شرکت توزیع برق با دارا بودن یک میلیون 179 هزار و 62 مشترک و 19 شرکت ناحیه در سطح استان هشتمین شرکت بزرگ توزیع برق کشور است .
وی ادامه داد: با این آمار 26 هزار و 770 کیلومتر شبکه توزیع در استان وجود دارد و همچنین 2 هزار 828 روستای آذربایجان غربی از نعمت برق برخوردار هستند و تاکنون برق مورد نیاز 32 هزار و 57 مشترک جدید تامین شده است.
وی افزود: طول شبکه ۲۰ کیلوولت موجود در استان 14 هزار و 913 کیلومتر و طول شبکه ۴۰۰ ولت 11 هزار و 857 کیلومتر است.
وی اضافه کرد: متوسط مصرف ماهانه هر مشترک خانگی این استان سالانه در حدود ۱۵۹ کیلووات ساعت بوده و پیک بار مصرفی غیرهمزمان ۹۴۰ مگاوات و ضریب بار ۶۳.۷ درصد است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بیان کرد: سال گذشته چهار هزار و 597 گیگاوات ساعت انرژی فروخته شده بود که تاکنون ۹۸ درصد از بهای انرژی فروخته شده وصول شده است.
حسن بکلو با اشاره به اینکه پرداخت‌های غیر حضوری سرعت و سهولت در پرداخت، کاهش مراجعه ها به بانک‌ها و اتلاف وقت، افزایش ضریب اطمینان و قابلیت رهگیری پرداخت مشترکان را فراهم می کند، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و تبلیغات شرکت به منظور ترویج فرهنگ پرداخت غیرحضوری برق در بین مشترکان استان از طریق رسانه‌ها و قبوض برق موجب شده تا ۶۱ درصد از مشترکان به صورت غیرحضوری نسبت به پرداخت قبوض برق مصرفی خود اقدام کنند.
به گزارش ایرنا در سال گذشته 370 کیلومتر ترمیم شبکه های برق و شبکه گذاری جدید در آذربایجان غربی صورت گرفته است.
یکهزار و 250 مگاوات برق تولیدی استان در سال است که تنها یکهزار مگاوات آن در سال مصرف می شود.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.