'نژاد جهانی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کشور ما اهمیت زیادی را برای شهدا قائل است، اظهار کرد: هدف از اجرای برنامه های 7 تیر و سالروز بمباران شیمیایی انعکاس پیام رسای صلح و دوستی مردم سردشت و ایران به جهان است.
وی همچنین افزود: علت اصلی بمباران شیمیایی سردشت از سوی رژیم بعث عراق قرار گرفتن این شهرستان در موقعیت راهبردی و نقش تاریخی آنها در دفاع از مرزهای اسلامی بوده است که به همین خاطر هر ساله یاد و خاطره شهدای 7 تیر سردشت به شیوه ها و برنامه های گوناگون گرامی داشته می شود.
جهانی گفت: محکومیت تامین ساز و کارهای تهیه و تحویل مواد شیمیایی برای رژیم بعث عراق توسط دولت های غربی مدنظر از دیگر اهداف این برنامه است که همچنان سکوت مجامع بین المللی در برابر این فاجعه ادامه دارد.
وی همچنین بیان کرد: برای نخستین بار در روز 7 تیر نمایشگاهی از توانمندی ها، ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری شهرستان در ورودی شهر سردشت برای نمایش ظرفیت های نامحدود سرمایه گذاری در شهرستان برپا می شود.
جهانی ادامه داد: انجمن ها و گروه هایی از شهرهای مرزی و غیرمرزی کشور از روزهای گذشته با کارهای فرهنگی و ورزشی جداگانه به نوعی سالروز بمباران شیمیایی سردشت را گرامی داشته اند و همچنین در 7 تیر نیز حضور در مزار شهدا، برنامه شب شعر، افتتاح موزه صلح و هشت سال دفاع مقدس و همچنین روز هشت تیر رالی صلح از تهران به مقصد سردشت و برگزاری همایش علمی تحلیل این فاجعه از جوانب بین المللی و اثرات کوتاه مدت و بلندمدت آن از دیگر برنامه ها پیش بینی شده است.
فرماندار سردشت به المان میدان قدس 'سه رچاوه' اشاره کرد و گفت: این میدان در وضع نابسامانی به سر می برد و به دلیل اینکه یکی از نقاط اصلی بمباران شیمیایی بود بازسازی و زیباسازی آن متناسب با شان شهدا و گویایی این واقعه در دستور کار قرار گرفته است.
معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت و دبیر ستاد گرامیداشت شهدای شیمیایی نیز با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار سپاه شهدا نقش شایان توجهی را در فضاسازی و اجرای برنامه ها بر عهده داشته، به خبرنگار ایرنا گفت: تمام امکانات و تمهیدات لازم برای برگزاری مراسمی درخور شان شهدا اندیشیده شده است.
سرهنگ مصطفی حبیبی افزود: برنامه یادواره شهدای شیمیایی سردشت تحت عنوان 'داغ لاله ها' ساعت 17 روز چهارشنبه در مسجد جامع شهر با حضور میهمانان داخلی و برون مرزی برگزار می شود.
وی اظهار کرد: ایثار، مقاومت و فداکاری مردم سردشت و کشورمان در برابر استکبار جهانی و زورگویان از دلایلی است که به دنیا ثابت کنیم مردم ما خشونت طلب نیستند بلکه خود قربانی خشونت و ترور هستند.
وی بیان کرد: امیدوارم حاضران در برنامه سفیران خوبی برای انتقال ایثارگری، مقاومت و مظلومیت و بعُد فاجعه شیمیایی سردشت باشند.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7562/ 3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.