'خالد بایزیدی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این صیادان در پی آبگیری سد سردشت و مسدود شدن بخشی از جریان رودخانه و خشک شدن آن در 48 ساعت گذشته، اقدام به صید ماهی با موتور برق در گودال ها و برکه ها می کردند که توسط ماموران این اداره شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت افزود: از این افراد بیش از 500 قطعه انواع ماهیان زردپر، ماهی سفید، کپور و چهار دستگاه موتور برق و بیش از یکهزار متر سیم و کابل و ادوات صیادی کشف و ضبط شد.
وی بیان کرد: با توجه به فصل تخم ریزی ماهیان، هرگونه صید غیرمجاز با موتوربرق و یا ادوات غیرمجاز دیگر به نوعی نسل کشی و از بین رفتن کامل آبزیان بومی و تهدید بزرگ برای منافع عمومی است.
بایزیدی گفت: مکان هایی که در حال خشک شدن هستند، به خاطر جلوگیری از تلفات آبزیان، اشخاص می توانند با تور صیادی اقدام به جمع آوری ماهیان کنند، در غیر اینصورت با هرگونه صید غیرمجاز برخورد خواهد شد.
وی با تاکید بر حفظ اکولوژیک و سیمای زیست محیطی منطقه، گفت: از تمامی مردم فهیم، به خصوص روستائیان و زاب نشینان خواهشمند است برای حفظ اکوسیستم و سیمای زیست محیطی منطقه از هرگونه صید با موتور برق خودداری تا در آینده زمینه اشتغال بیش از پیش و صیادی را فراهم آورده باشیم.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7562/ 3093**گزارش از: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.