وحید چمنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در حین گشت و کنترل در ارتفاعات روستای 'آغاجاری' از توابع شاهین دژ موفق به دستگیری 2 شکارچی متخلف شدند و از متخلفان یک قبضه اسلحه شکاری ته پر، لاشه یک سر خرگوش ،لاشه 4 قطعه کبک و چندین عدد فشنگ شکاری و سایر اداوات شکار کشف و ضبط شد.
چمنی اظهار کرد: همچنین در ارتفاعات روستای 'قزلقبر' نیز 2 شکارچی متخلف دیگر را دستگیر و از آنها نیز لاشه 4 قطعه کبک، یک قبضه اسلحه شکاری ته پر و سایر اداوات شکار کشف و ضبط و متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
امسال بیش از 15 نفر شکارچی متخلف در شهرستان شاهین دژ دستگیر شدند.
به گزارش ایرنا، ارتفاعات 'آغاجاری' و 'قزلقبر' جزو زیستگاه ها و شکارگاه های حوزه استحفاظی شاهین دژ می باشد که از لحاظ جمعیت حیات وحش به خصوص پستاندارانی مانند خرگوش و پرندگان خشک زی مانند کبک وضع مطلوبی داشته و عده ای از متخلفان فرصت طلب به این مناطق وارد و اقدام به شکار می کنند ولی ماموران حفاظت محیط زیست این شهرستان نیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برخورد جدی می کنند.
محیط طبیعی شهرستان شاهین دژ شامل رودخانه زرینه رود، مسیر سد شهید کاظمی، منطقه بیان، گونه های گیاهی و جانوری بومی منطقه، رودخانه های فصلی، مناطق ییلاقی از جمله ییلاق سلیم خان، ییلاق محمودخان، آق داش، قلوز و غیره می باشد.
عقاب طلایی، کبوتر کوهی، تیهو، حواصیل، کرکس، لک لک، زنبور خوار، چنگر، کبک معمولی، کبک چیل، باقرقره پرندگان بومی این منطقه هستند.
شهرستان شاهین دژ با بیش از 90 هزار نفر جعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/7549**خبرنگار: مینا ابراهیمی** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.