حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای این طرح خیرین می‌توانند یک جلد قرآن کریم را به قیمت 70 هزار ریال خریداری و سپس از طریق تکمیل وقف‌نامه این کتاب مقدس را وقف مسجد، مدرسه و بقاع متبرکه کنند.
وی اظهار کرد: در این طرح خیران و علاقه ‌مندان ترویج فرهنگ قرآن می‌توانند با واریز 70 هزار ریال به ازای هدیه هر جلد کتاب قرآن کریم به شماره حساب 128 باشناسه پرداخت 94040001329 نزد بانک ملی در تمام نقاط کشور یا با مراجعه به ادارات اوقاف سراسر کشور، تعداد قرآن‌های مورد نظر را خریداری و برای مکان مورد نظر به نام خود وقف و اهدا کنند.
وی اضافه کرد: امیدواریم تا پایان ماه رمضان تعداد قابل توجهی قرآن کریم در استان وقف شود.
حجت الاسلام ناصرجوانبخت بیان کرد: وقف مصحف شریف یکی از نیازهای اصلی جامعه امروز است و در سال های گذشته نیز خیرین به گسترش کلام الهی با وقف اموال برای کتابت، نسخه‌برداری، چاپ و نشر مصحف شریف و ترویج فرهنگ قرآنی اقدامات ماندگار و زیادی انجام داده اند.
وی اضافه کرد: کمک به تامین بخشی از نیازها در زمینه چاپ و نشر مصحف شریف، بسترسازی در راستای تسهیل امور وقف و ایجاد مشارکت همگانی در این امر مقدس از جمله اهداف اجرای این طرح قرآنی است.
در تبلیغ و ترویج طرح وقف مصحف شریف روحانیون، مبلغان، خیران و یاوران وقف با ادارات اوقاف همکاری دارند.
به گزارش ایرنا، این طرح در سراسر کشور با هدف تامین قرآن‌های مورد نیاز حسینه‌ها، مساجد، بقاع متبرکه و آستان امامزادگان آغاز شده است.
این طرح ملی در 2 هزار و 300 امامزاده وبقعه متبرکه در حال اجراست.
ثبت وقف های نوین از جمله رویکردهای جدید سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور و استان های مختلف است که طرح وقف مصحف شریف نیز در همین راستاست.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.