به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، در دومین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۶ برگزار شد.

در ابتدای نشست امروز، عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اشاره به آماری از خدمات ارائه شده گفت: در طول سال گذشته ۶۷۰۰۰ نفر به این نهاد خدماتی مراجعه کرده اند و ۹۷ میلیارد تومان به مددجویان کمک شده است.

پرویز تقوی ناظر گمرکات آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ورود و خروج مسافر از گمرکات استان گفت: در ۲ ماه نخست امسال تعداد مسافران وارد شده ۳۴ درصد و مسافرین خارج شده ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است که با این تردد میانگین تردد روزانه نیز به نسبت سال گذشته افزایشی ۳۱ درصدی داشته است.
وی افزود: همچنین استان آذربایجان غربی در میزان صادرات در سال ۹۵، از نظر وزنی رتبه ۱۱ کشور و از نظر ارزش رتبه ۱۴ کشور را در اختیار داشت.

داریوش نصر مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی هم که امروز در آخرین نشست شورای اداری اش حضور یافته بود با اشاره به پرداخت بخش اعظمی از بدهی پیمانکاران گفت: با تلاش هایی که طی این مدت و بخصوص در سال گذشته صورت گرفت میزان بدهی به پیمانکاران از ۴۲۵میلیارد تومان به ۱۰۱ میلیارد تومان کاهش یافت که حرکتی بی نظیر در وجود مشکلات مالی بود.

وی در پایان از همه مسئولین استان تشکر و از آنان خداحافظی کرد.(اینجا)

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در خاتمه نشست با اشاره به پایان انتخابات ریاست جمهوری و حواشی آن گفت: باید بدانیم که انتخابات با هر خوبی و بدی تمام شد و اکنون باید با تمام کردن بگومگوها برای پیشرفت و توسعه استان و کشور همکاری کنیم.
وی  با اشاره به خداحافظی افزود: مدتی قبل بی اعتمادی عجیبی به راه و شهرسازی ایجاد شده بود که با حضور جناب نصر این بی اعتمادی از بین رفت و اکنون وضعیت بهتر شده است، ضمن اینکه در سفر رئیس جمهور کسی اجازه صحبت در مورد راه آهن سریع السیر را نمیداد ولی اکنون تصویب شده و برای شروع مراحل اجرایی و احداث آن دنبال سرمایه گذار هستیم.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 677450
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.